A Digiméter 2020, 2021 és 2022 után immár negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét.
Nagyon megérné, de erre még kevés magyar munkahelyen figyelnek: hamarosan fordul a kocka?
Tízből hét cégnek a vártnál nagyobb pénzügyi hasznot hoznak a klímavédelmi kezdeményezések – derül ki az EY több mint 500 globális vállalatot vizsgáló felméréséből. Ennek ellenére a társaságok többsége nem csökkenti olyan mértékben a károsanyag-kibocsátását, amivel érdemben enyhíteni lehetne a globális éghajlatváltozás hatásait.
Azoknál a vállalkozásoknál, ahol átfogó éghajlatvédelmi lépéseket tesznek, több mint kétszer nagyobb az esély arra, hogy anyagilag a vártnál is jobban megtérülnek az erőfeszítéseik. A cégek többsége mégsem tesz eleget ahhoz, hogy megfeleljen a Párizsi Megállapodás céljának, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke. Miközben a megkérdezett vállalatok döntő része (93%) nyilvánosan elkötelezte magát az éghajlatváltozás mérséklése iránt, addig kevesebb mint felük (42%) tervezi a szén-dioxid-kibocsátás legalább 45 százalékos csökkentését 2030-ig. A válaszadók mindössze tizede (11%) tűzte ki célul a nettó nulla kibocsátás, vagyis a karbonsemleges működés elérését.
A speciális szakértelem, a kibocsátás csökkentését elősegítő adatok és technológiák hiánya, illetve a finanszírozási nehézségek miatt gyakran előfordul, hogy az éghajlatváltozás ellen tenni akaró vállalatok sem tudnak felmutatni érdemi eredményt a klímavédelem terén. A lemaradó cégek azonban új üzleti lehetőségektől és valódi pénzügyi előnyöktől eshetnek el, így a környezet mellett saját működésüket is veszélyeztetik
– hangsúlyozta Lukács Ákos, az EY Fenntarthatósági és Klímavédelmi tanácsadással foglalkozó területének vezetője.
A döntéshozókat leginkább az üzleti rugalmasság elősegítése (59%), az ESG minősítés javítása (57%), valamint a piaci elvárásoknak való megfelelés (56%) ösztönzi az éghajlatváltozással kapcsolatos beruházásokra. Bíztató, hogy a válaszadók többsége (61%) jövőre többet tervez költeni a klímakockázatok kezelésére, mint tette azt az idén.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Magyarország meglepő területen szerepelt jól a visegrádi országok rangsorában
- Új attrakció nyílik a felújított Corvin áruházban
- Álmatlan éjszakák várnak a gyümölcstermesztőkre
- Elfogadta az új épületenergetikai irányelvet az Európai Parlament és a Tanács - nap hírei
- Az ukrán hírszerzés feje elárulta, mi lehet Kijev célja
- Két hónapja repedten áll az M30-as szikszói szakasza