Jövő hét elejétől ugyan jelentősebb átalakulás indulhat Európa időjárásában, karácsony nagy részén még enyhe maradhat az idő.
Mínusz 15 ponttal az eddigi legalacsonyabb értékét vette fel az egyik hazai nagybank által készített nagyvállalati növekedési index, amely a hazai nagyvállalatok várakozásait mutatja. A cégek saját helyzetüket és a gazdaságot tekintve is borúlátók. Öröm az ürömben, hogy a szektor foglalkoztatási szándéka továbbra is stabil, az előző negyedévhez képest nem változott lényegesen sem a munkaerőfelvételben, sem a leépítésben gondolkodó cégek aránya.
Folytatódott az a csökkenő tendencia, ami az elmúlt háromnegyedévben jellemezte a hazai nagyvállalatok várakozásait. A K&H nagyvállalati növekedési index, amely a magyarországi, kétmilliárd forint feletti árbevétellel rendelkező cégek következő egy évre vonatkozó várakozásait vizsgálja, a harmadik negyedévben elérte eddigi legalacsonyabb értékét, -15 ponton áll.
„A koronavírus-járvány legkritikusabb időszakánál is sötétebben látják a folytatást a hazai nagyvállalatok. Az eddig jellemző csökkenést is felülmúlva legutóbb nagy mértékben romlottak a várakozások. A második negyedévhez képest 12 ponttal csökkent a K&H nagyvállalati növekedési index, ami az eddigi legnagyobb visszaesés egy negyedév alatt. Ennek oka, hogy saját cégük kilátásait és a gazdaság egészét nézve is borús képet látnak maguk előtt a nagyvállalatok” – ismertette a legújabb eredményeket Rajna Gábor, a K&H Üzleti ügyfelek divízió vezetője.
A nagyvállalatok várakozásai cégméret, szektor és földrajzi elhelyezkedéstől függetlenül egyaránt csökkentek, a kereskedelmi cégek azonban lényegesen rosszabbnak ítélik saját helyzetüket más szektorokhoz képest. A vállalati részindex a kereskedőknél -11 ponton áll, míg a szolgáltatók esetében a 0, az ipari cégeknél pedig -2 ponton van a mutató.
Továbbra is stabil foglalkoztatás
A foglalkoztatás szempontjából ez a pesszimizmus nem látható a cégek várakozásaiban. Az előző negyedévhez képest nem változott érdemben a munkaerő-felvételt, illetve elbocsátást tervező cégek aránya. Jelenleg nagyjából minden nyolcadik cég (13%) tervezi növelni dolgozói létszámát és csak 6 százalék gondolkodik leépítésben. A jelentős többség (81%) pedig nem tervezi módosítani a foglalkoztatottak létszámát.

Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








