A nemzetközi felmérések adatai ugyanakkor azt mutatják, hogy ehhez még jelentős előrelépésre lenne szükség.
Mínusz 15 ponttal az eddigi legalacsonyabb értékét vette fel az egyik hazai nagybank által készített nagyvállalati növekedési index, amely a hazai nagyvállalatok várakozásait mutatja. A cégek saját helyzetüket és a gazdaságot tekintve is borúlátók. Öröm az ürömben, hogy a szektor foglalkoztatási szándéka továbbra is stabil, az előző negyedévhez képest nem változott lényegesen sem a munkaerőfelvételben, sem a leépítésben gondolkodó cégek aránya.
Folytatódott az a csökkenő tendencia, ami az elmúlt háromnegyedévben jellemezte a hazai nagyvállalatok várakozásait. A K&H nagyvállalati növekedési index, amely a magyarországi, kétmilliárd forint feletti árbevétellel rendelkező cégek következő egy évre vonatkozó várakozásait vizsgálja, a harmadik negyedévben elérte eddigi legalacsonyabb értékét, -15 ponton áll.
„A koronavírus-járvány legkritikusabb időszakánál is sötétebben látják a folytatást a hazai nagyvállalatok. Az eddig jellemző csökkenést is felülmúlva legutóbb nagy mértékben romlottak a várakozások. A második negyedévhez képest 12 ponttal csökkent a K&H nagyvállalati növekedési index, ami az eddigi legnagyobb visszaesés egy negyedév alatt. Ennek oka, hogy saját cégük kilátásait és a gazdaság egészét nézve is borús képet látnak maguk előtt a nagyvállalatok” – ismertette a legújabb eredményeket Rajna Gábor, a K&H Üzleti ügyfelek divízió vezetője.
A nagyvállalatok várakozásai cégméret, szektor és földrajzi elhelyezkedéstől függetlenül egyaránt csökkentek, a kereskedelmi cégek azonban lényegesen rosszabbnak ítélik saját helyzetüket más szektorokhoz képest. A vállalati részindex a kereskedőknél -11 ponton áll, míg a szolgáltatók esetében a 0, az ipari cégeknél pedig -2 ponton van a mutató.
Továbbra is stabil foglalkoztatás
A foglalkoztatás szempontjából ez a pesszimizmus nem látható a cégek várakozásaiban. Az előző negyedévhez képest nem változott érdemben a munkaerő-felvételt, illetve elbocsátást tervező cégek aránya. Jelenleg nagyjából minden nyolcadik cég (13%) tervezi növelni dolgozói létszámát és csak 6 százalék gondolkodik leépítésben. A jelentős többség (81%) pedig nem tervezi módosítani a foglalkoztatottak létszámát.

Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








