Az elmúlt öt évben a hazai utazócirkuszok mintegy fele szűnt meg, az elsőszámú felelős a koronavírus járvány volt, ám a magas üzemeltetési költségek is szerepet...
Mínusz 15 ponttal az eddigi legalacsonyabb értékét vette fel az egyik hazai nagybank által készített nagyvállalati növekedési index, amely a hazai nagyvállalatok várakozásait mutatja. A cégek saját helyzetüket és a gazdaságot tekintve is borúlátók. Öröm az ürömben, hogy a szektor foglalkoztatási szándéka továbbra is stabil, az előző negyedévhez képest nem változott lényegesen sem a munkaerőfelvételben, sem a leépítésben gondolkodó cégek aránya.
Folytatódott az a csökkenő tendencia, ami az elmúlt háromnegyedévben jellemezte a hazai nagyvállalatok várakozásait. A K&H nagyvállalati növekedési index, amely a magyarországi, kétmilliárd forint feletti árbevétellel rendelkező cégek következő egy évre vonatkozó várakozásait vizsgálja, a harmadik negyedévben elérte eddigi legalacsonyabb értékét, -15 ponton áll.
„A koronavírus-járvány legkritikusabb időszakánál is sötétebben látják a folytatást a hazai nagyvállalatok. Az eddig jellemző csökkenést is felülmúlva legutóbb nagy mértékben romlottak a várakozások. A második negyedévhez képest 12 ponttal csökkent a K&H nagyvállalati növekedési index, ami az eddigi legnagyobb visszaesés egy negyedév alatt. Ennek oka, hogy saját cégük kilátásait és a gazdaság egészét nézve is borús képet látnak maguk előtt a nagyvállalatok” – ismertette a legújabb eredményeket Rajna Gábor, a K&H Üzleti ügyfelek divízió vezetője.
A nagyvállalatok várakozásai cégméret, szektor és földrajzi elhelyezkedéstől függetlenül egyaránt csökkentek, a kereskedelmi cégek azonban lényegesen rosszabbnak ítélik saját helyzetüket más szektorokhoz képest. A vállalati részindex a kereskedőknél -11 ponton áll, míg a szolgáltatók esetében a 0, az ipari cégeknél pedig -2 ponton van a mutató.
Továbbra is stabil foglalkoztatás
A foglalkoztatás szempontjából ez a pesszimizmus nem látható a cégek várakozásaiban. Az előző negyedévhez képest nem változott érdemben a munkaerő-felvételt, illetve elbocsátást tervező cégek aránya. Jelenleg nagyjából minden nyolcadik cég (13%) tervezi növelni dolgozói létszámát és csak 6 százalék gondolkodik leépítésben. A jelentős többség (81%) pedig nem tervezi módosítani a foglalkoztatottak létszámát.

Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








