Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Drágulhat a bor, mivel ebben az évben előreláthatólag 800 ezer hektoliterrel kevesebb nedű kerülhet a szüretet követően a hordókba Magyarországon, mint 2009-ben - tájékoztatta Horváth Csaba, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) főtitkára csütörtökön az Országgyűlés mezőgazdasági bizottságának szőlészeti és borászati albizottságát.
A főtitkár elmondta: tavaly körülbelül 3,3 millió hektoliter bor származott a szüretből, míg az idén ez a mennyiség 2,0-2,5 millió hektoliter közé tehető. A tetemes csökkenés a szélsőséges időjárással magyarázható, ami miatt igen változó lesz a bor minősége még egyes borvidékeken belül is.
Horváth Csaba szerint a bor átlagosan gyengébb évjárata miatt indokolt a cukortartalom mesterséges javítása. Ezt az Európai Unió már engedélyezte Magyarország számára a múlt hónapban (az engedély azonban még nem érkezett meg). A magyar szőlősgazdák és borászok helyzetét tovább rontja az a tény, hogy más országokban is a hazánkéhoz hasonló helyzet alakult ki. Így Magyarországon megjelentek a környező országok felvásárlói, akik konkurenciát jelentettek a magyar felvásárlók számára.
Szepsy István borász szerint ahhoz, hogy a magyar bor nagyobb piacképességű legyen, a szőlőtermelőknek és a borászoknak is össze kellene fogniuk. A magyar természeti adottságok ugyanis kitűnő lehetőséget teremtenek a jó bor előállítására, és megvannak a megfelelő magyar fajták is mindehhez.
Ennek ellenére a magyar borok kevésbé ismertek és elismertek a világban, ez igaz az úgynevezett tömegtermelésre és a csúcskategóriás borokra is. Ez utóbbival kapcsolatban megjegyezte, hogy a piramis csúcsán lévő termékek nem jelentenek elégséges húzó hatást, hogy a magyar borok versenyképesebbek legyenek a világpiacon. Annak érdekében, hogy a helyzet megváltozzon, fontosnak mondta a marketing tevékenység élénkítését.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Ezen a véleményen van Feldman Zsolt, a Vidékfejlesztési Minisztérium agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkára is. A hivatal a bormarketing élénkítése érdekében rendeletmódosítást készített. A bormarketinggel kapcsolatos felelős döntéseket átvállalja a minisztérium a gyakorlatban egyébként sem működő Bormarketing Bizottságtól. Ezen felül jelentősebb hatáskört ad az Agrármarketing Centrum számára azért, hogy megváltoztassa a viszonyrendszert a bormarketing körül a jobb működés érdekében.
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.


