Drágulhat a bor, mivel ebben az évben előreláthatólag 800 ezer hektoliterrel kevesebb nedű kerülhet a szüretet követően a hordókba Magyarországon, mint 2009-ben - tájékoztatta Horváth Csaba, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) főtitkára csütörtökön az Országgyűlés mezőgazdasági bizottságának szőlészeti és borászati albizottságát.
A főtitkár elmondta: tavaly körülbelül 3,3 millió hektoliter bor származott a szüretből, míg az idén ez a mennyiség 2,0-2,5 millió hektoliter közé tehető. A tetemes csökkenés a szélsőséges időjárással magyarázható, ami miatt igen változó lesz a bor minősége még egyes borvidékeken belül is.
Horváth Csaba szerint a bor átlagosan gyengébb évjárata miatt indokolt a cukortartalom mesterséges javítása. Ezt az Európai Unió már engedélyezte Magyarország számára a múlt hónapban (az engedély azonban még nem érkezett meg). A magyar szőlősgazdák és borászok helyzetét tovább rontja az a tény, hogy más országokban is a hazánkéhoz hasonló helyzet alakult ki. Így Magyarországon megjelentek a környező országok felvásárlói, akik konkurenciát jelentettek a magyar felvásárlók számára.
Szepsy István borász szerint ahhoz, hogy a magyar bor nagyobb piacképességű legyen, a szőlőtermelőknek és a borászoknak is össze kellene fogniuk. A magyar természeti adottságok ugyanis kitűnő lehetőséget teremtenek a jó bor előállítására, és megvannak a megfelelő magyar fajták is mindehhez.
Ennek ellenére a magyar borok kevésbé ismertek és elismertek a világban, ez igaz az úgynevezett tömegtermelésre és a csúcskategóriás borokra is. Ez utóbbival kapcsolatban megjegyezte, hogy a piramis csúcsán lévő termékek nem jelentenek elégséges húzó hatást, hogy a magyar borok versenyképesebbek legyenek a világpiacon. Annak érdekében, hogy a helyzet megváltozzon, fontosnak mondta a marketing tevékenység élénkítését.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Ezen a véleményen van Feldman Zsolt, a Vidékfejlesztési Minisztérium agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkára is. A hivatal a bormarketing élénkítése érdekében rendeletmódosítást készített. A bormarketinggel kapcsolatos felelős döntéseket átvállalja a minisztérium a gyakorlatban egyébként sem működő Bormarketing Bizottságtól. Ezen felül jelentősebb hatáskört ad az Agrármarketing Centrum számára azért, hogy megváltoztassa a viszonyrendszert a bormarketing körül a jobb működés érdekében.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








