Elsősorban a tervezés, pénzügyi ismeretek és a tapasztalatcsere terén van szüksége fejlődésre a női vállalkozóknak - derül ki a SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány és a Budapest Bank kutatásaiból . Ezt felismerve a bank a SEED-del együttműködve elindítja a vállalkozónők ismeretszerzését, pénzügyi tudatosságát segítő programsorozatát.
Magyarországon több mint 650 000 kisvállalkozás működik, ezek egyharmada női vállalkozás . Az utóbbi években több nő indított vállalkozást, mint korábban, a gazdaság élénkülésével pedig egyre nagyobb lesz ennek a szegmensnek a szerepe, ezért fontos képet alkotni helyzetükről, speciális igényeikről.
Cél: tudatos működés, korszerű eszközök használata
Jelenleg a vállalkozónők több mint egyharmada ún. küszködő csoport, és csak minden tizedik jár az élen tudatosságban, innovációban, modern eszközök használatában és a további ismeretszerzésre és növekedésre való nyitottságban. A felmérések szerint épp ez a siker kulcsa: azok a cégek, akik ezekkel a tulajdonságokkal rendelkeznek, versenyelőnyre és nagyobb nyereségre tehetnek szert.
A tudatos működés elengedhetetlen eleme a tervezés és a marketing - mégis, a női kisvállalkozásoknak mindössze 25%-a készít üzleti tervet, 28%-uk rendelkezik levédetett márkanévvel, logóval. A modern eszközök terén való hátrányt mutatja, hogy 78%-uknak nincs saját honlapja, és nagy részük idegenkedik az online-tanácsadástól. Ezekben a férfitársaik erősebbek, intenzívebben kihasználjak az online megoldások nyújtotta eszközöket.
Ismeretszerzés a fókuszban, a kiemelt területek között: pénzügy, marketing, üzleti tervezés
A vállalkozónők a férfiakkal szemben jelentősen kisebb arányban tudnak csak barátaikhoz, ismerőseikhez fordulni üzleti problémáikkal, ezért a hiányosságok pótlásának, a tapasztalatcserének egyik eszköze számukra a szakmai képzéseken való részvétel. Míg a működési nehézségekkel küzdő kis cégek hölgyvezetői szinte csak saját gyakorlatukból tanulnak, a legeredményesebb vállalkozásokat irányító nők több mint 60%-a valamilyen képzés keretében szerezte vállalkozói ismereteit, illetve fontosnak tartja tudásának további bővítését.
A vállalkozónők bevallása szerint leginkább az idegen nyelv (21%), a pénzügy, a jog és az adózás (20%), a számítástechnika (18%) illetve az üzleti tervezés és marketing terén (15-15%) lenne szükségük képzésre. Minél tudatosabb és innovatívabb egy cég, annál lényegesebbnek tartja az ismeretek bővítését.
A felmérésből kitűnt, hogy többnyire azok a sikeres női kisvállalkozások, amelyek ismerik a finanszírozási lehetőségeket, egyéb banki termékeket. Ezek megismerésében, pénzügyi tanácsadásban a női vállalkozók sokkal inkább számítanak a bankok segítségére, mint a férfiak.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A vállalkozásfejlesztés megtérülő társadalmi, gazdasági beruházás
"A nemzetközi tapasztalatok azt mutatják, hogy a női vállalkozások fejlesztése társadalmilag sokkal hatékonyabban térül meg, mint a férfi vállalkozóké. A nők ugyanis sokkal hajlamosabbak arra, hogy tapasztalataikat megosszák másokkal, akár szűkebb akár tágabb közösségük szintjén. Nagyobb eséllyel dolgoznak másokért, mások szempontjait is figyelembe véve, könnyebben teszik közkinccsé gazdasági és szellemi eredményeket" - mondja Horváth Anna, a SEED Alapítvány projektvezetője.
A 20 éves tapasztalattal rendelkező Alapítvány és a Budapest Bank korábbi szakmai együttműködésük folytatásaként idén közös programot indít vállalkozónők számára. A program legfontosabb eleme, a 12 napos kompetenciafejlesztő tréning keretében a SEED oktatói többek közt önismereti, vállalkozás-tervezési és irányítási, marketing, jogi és pályázati ismeretekkel kapcsolatos modulokkal, a Budapest Bank szakemberei pedig pénzügyi, banki ismeretekről szóló előadásokkal járulnak hozzá a részvevők nők vállalkozásának elindításához, még sikeresebbé tételéhez. A pénzügyi oktatói modulban a bank kiemelt figyelmet fordít a tudatos bankválasztás és a finanszírozási megoldások bemutatására. Az együttműködés keretében a tréningeken túl több szakmai rendezvény, illetve tapasztalatcserét lehetővé tevő klubesemény valósul meg.
"A Budapest Bank fontosnak tartja, hogy felelős vállalati polgárként támogassa a társadalom jobbá tételét, a fenntartható fejlődést. A bank vállalati kultúrájában mindig kiemelt jelentőséget tulajdonítottunk az esélyegyenlőségnek, beleértve a nők karrierlehetőségeinek megteremtését. A bank és a SEED egyaránt a vállalkozások segítését tűzte ki céljául, így kézenfekvő volt, hogy az alapítvánnyal együttműködve támogassuk a női vállalkozások sikerességét" - mondja Barcza Ilona, a bank szervezetfejlesztési és képzési vezetője.
A képzés a bank idén indult "Dobbantó, Budapest Bank - pénzügyekről nőknek" kezdeményezésének első lépése. A Dobbantó a bank anyavállalata, a GE nőket célzó globális programja, a "Banking on Women" keretében valósul meg, mely világszerte a nők pénzügyi tudatosságához, ismereteinek bővítéséhez kíván hozzájárulni, ezzel is segítve a nők önmegvalósítását, életkörülményeik javítását. A Dobbantó kezdeményezés célja a jövőben a nők még szélesebb körének megszólítása, illetve, hogy pénzügyi ismereteik bővítésével utat nyisson a sikerhez, hozzájárulva ezzel a gazdaság fejlesztéséhez.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Inkább többre lesz szükség, mint kevesebbre – a heti munkaidő növelését sürgetik Ausztriában
- Eldőlt: a valaha volt legdrágább Duna-híd épül meg Magyarországon
- Lengyel külügyminiszter: Oroszország vereségével végződne a NATO elleni támadás
- Vitézy Dávid: a "turistabelváros" helyett a körúton túli Budapestet kellene fejleszteni
- Ferenc pápa fogadta Sulyok Tamást
- Itt meghallgathatja Orbán Viktor CPAC-en elmondott beszédét