A magyar kis és középvállalatok sokkal rosszabb feltételekkel indulnak a nemzetközi piacok meghódítására, mint a nagyvállalatok. Piaci hátrányuk kiküszöbölésére - a már jól ismert megoldások, mint a külkereskedelmi képviselet, vagy fióktelep létesítése - az adóregisztráció jelenthet hatékony és tartós megoldást. A nemzetközi közép- és nagyvállalatok által is gyakran alkalmazott terjeszkedési mód a cégalapítás költségeihez képest akár 40%-os megtakarítást is jelenthet.
A külföldi piacokon megjelenést tervező magyar cégek a terjeszkedés költségeit és adózási vonzatait is figyelembe véve készítik elő döntéseiket. Sikerüket elsősorban a tevékenység piacképessége, átláthatósága, és a külföldi infrastruktúra költséghatékonysága határozza meg. A külpiaci megjelenés pontos formáját azonban a kapcsolatok várható intenzitásának függvényében érdemes meghatározni. Alkalmi gazdasági kapcsolatok esetén még nem indokolt a magyar társaság folyamatos külpiaci jelenléte, ebben a fázisban jellemzően áfa-mentes, eseti közösségi termékértékesítések történnek.
Rendszeressé vált, szoros gazdasági kapcsolatok esetén, amikor már a magyar társaságnak az ügyfelek folyamatos ellátása érdekében árukészletet kell fenntartania külföldön, az optimális megoldás a nemzetközi adóképviselet. A külföldi cégalapítás a legtöbb esetben csak később, a külpiaci részesedés további növelése (pl. a gyártás külföldi beindítása) érdekében válik szükségessé és indokolttá.

Ágoston Péter
A külföldi jelenlét első és harmadik fázisa már jól ismert, a nemzetközi adóképviseletben rejlő lehetőségeket azonban kevés magyar társaság használta ki eddig a külföldi piacszerzések során, pedig számos nemzetközi közép-, és nagyvállalat sikere bizonyítja e megoldás életképességét.
"Akár 40%-kal is alacsonyabbak lehetnek az adóképviseleti formában működő magyar társaság külföldi jelenlétének költségei, mint a külföldi cégalapítás költségei. A magasabb fix költséggel járó külföldi cégalapítás csak az első hídfőállások kiépítését követően válik hatékonnyá és indokolttá."- mutatott rá Ágoston Péter, az RSM DTM Hungary Zrt. tanácsadója.
Nem biztos, hogy céget is kell alapítani külföldön!
Az adóképviselet a magyar társaságok számára a külföldi irodák, alkalmazottak és céges eszközök fenntartási költségeitől mentes körülmények között biztosítja a külföldi versenytársaknál olcsóbb és emiatt hatékonyabb működés feltételeit. "A magyar társaság külföldi adóképviseletének költségei, az alvállalkozók és az adóképviselő díjai - amelyek 2010-től Áfa mentesek -, a külföldi cégalapítás költségeihez képest számottevően kedvezőbbek lehetnek"- emelte ki az előnyöket Ágoston Péter.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Amennyiben a magyar cég külföldi tevékenysége megoldható külföldön dolgozó alkalmazottak nélkül - tehát csak alvállalkozók közreműködésével -, illetve az adott tevékenység végzését a jogszabályok nem kötik cégalapításhoz, a magyar társaság külföldi adókötelezettségeit a megbízott adóképviselő teljesíti. A külföldi értékesítéssel kapcsolatos feladatokat az itthoni munkavállalók végzik, a szállítmányozás, a vámkezelés pedig a külföldi alvállalkozók feladata. A magyar cég a külföldi forgalma után is Magyarországon fizeti meg a társasági adót, külföldön csak az áfát kell megfizetnie. Az adóképviselet hosszú ideig életképes alternatívája a cégalapításnak: onnantól kezdve, hogy a magyar társaságnak külföldi készletekre van szüksége, egészen addig, ameddig a cégalapítás nem feltétlenül indokolt. Ez a megoldás költséghatékony, rugalmas és átlátható kereteket képes biztosítani külföldön.

1 Az Egyesült Királyságban a társasági adókulcsok sávosan növekszenek, a sávhatárok 300.000 GBP és 1.500.000 GBP
2 Franciaországban 7.630.000 EUR forgalom alatt, illetve további feltételek esetén alkalmazható az alacsonyabb adókulcs
3 Görögországban az alacsonyabb adókulcsot szövetkezetek és polgári jogi társulások alkalmazhatják
4 A holland társasági adókulcsok sávosan növekszenek, a sávhatárok 40.000 EUR és 200.000 EUR
5 Írországban a tevékenység fajtájától függ az alkalmazandó társasági adókulcs
6 Máltában a széleskörű adó visszatérítési lehetőségek miatt a tényleges társasági adóteher sokszor alacsonyabb, mint 35%
7 Németországban a társaságok tartományi adót is kötelesek fizetni társasági bevételeik után - ezt nem tartalmazza a 15%-os kulcs
8 Oroszországban a 24%-os adókulcs már tartalmazza az állami és a szövetségi adóterheket is
9 Portugáliában 149.650 EUR alatt választható az alacsonyabb társasági adókulcs
10 Spanyolországban 8.000.000 EUR éves forgalom alatt, illetve egyéb feltételekkel alacsonyabb adókulcs is alkalmazható
11 Svájcban a tényleges adókulcs három részből adódik össze: szövetségi, kantoni és közösségi adók összegeként. A megadott 25%-os kulcs Genfre vonatkozik
Korábban: Generációváltás előtt a magyar vállalkozói szféra! Mire készüljenek az ifjú titánok?
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








