Az európai időjárási mintázat jelentős átalakulás előtt áll, ami a Kárpát-medencében is éreztetheti hatását a következő napokban.
Könnyen repülhet a büntetés, ha valakit a fizetős utakra terelnek le mondjuk egy lezárás miatt. Bár a törvény szerint ilyen esetekben nem kell útdíjat fizetni, de ez csak a legelső csomópontig érvényes: ezt nézik be nagyon sokan a szakértő szerint. A Kreszprofesszor a Pénzcentrumnak azt mondta: merjünk reklamálni, ha úgy érezzük, jogtalanul küldték ki a csekket.
Útlezárás miatt egy fizetős útszakaszra terelték át Fejér megyei olvasónkat, akinek nem volt érvényes megyei matricája, így hát annak rendje és módja szerint meg is büntették, érkezett a csekk. Holott a vonatkozó szabályok szerint ezt egy terelés miatt nem tehetnék meg a hatóságok.
Az ügy kapcsán megkerestük a Kreszprofesszort is: Pető Attila szerint, ha valaki jogtalannak érzi a büntetését, mindenféleképpen jelezze a hatóságoknak:
A szakember által emlegetett rendelet valóban tartalmazza azt a passzust, hogy nem kell díjat fizetni a közút lezárásának vagy forgalma korlátozásának, elterelésének az időtartama alatt azon az egyébként díjköteles útszakaszon, amelyet a szervek - a közút kezelőjének és a díjfizetés ellenőrzésére jogosult szervezetnek előzetes vagy szükség esetén egyidejű tájékoztatása mellett - terelőútként jelöltek ki.
De akkor miért jött a csekk?
Arra a kérdésünkre, hogy akkor mégis miért kaphatott büntetést olvasónk, Pető Attila rávilágított a jogszabály egyik bekezdésére:
A Kreszprofesszor szerint sokan nem ismerik ezt a szabályt, és beleszaladnak egy-egy büntetésbe, mert nem hajtottak le időben a fizetős útról - ilyenkor nyilvánvaló, hogy jogosan érkezik a csekk.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
- húzta alá a Kreszprofesszor.
Sokba fáj benézni
Elég kellemetlen, ha valakit egy ilyen figyelmetlenség miatt büntetnek meg a büntetési tételek a következőképp oszlanak meg:
- D1M kategória: 7500 forint, 60 napon túl fizetve 30 ezer forint
- D1/D2 kategória: 14 875 forint, 60 napon túl fizetve 59 500 forint
- B2 kategória: 66 925 forint, 60 napon túl fizetve 267 700 forint
Érdemes figyelni, ugyanis még megúszhatod a büntetést, ha a felhajtást követő egy órán belül megveszed a matricát
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








