Az év első hónapjaiban még egyértelműen a befektetők diktálták az ütemet a lakáspiacon, akik között a kisebb alapterületű, gyorsan kiadható lakásokért folyt a legnagyobb verseny.
A szállodaipari eszközök befektetési lehetőségeiről volt szó a Portfolio Property Investment Forum 2. szekciójának nyitóelőadásában. Az ezt követő panelbeszélgetésen a hotelpiacról, mint egy dinamikusan fejlődő lehetőségről beszéltek a résztvevők, amely most különösen vonzóvá vált a befektetők számára még így az inflációs nyomás közepette is.
A bérleti szerződések új térnyerése és hatása a szállodaipari befektetésekre Magyarországon címmel tartott előadást Takács Márton, a Moore Hungary Hotel Advisory and Hotel and Leisure Global Sector Leadere a Portfolio Property Investment Forum II/B szekciójának nyitóelőadásán. Arra a kérdésre kereste a választ, hogy mégis hogyan kerülhetnek a szállodaipari eszközök a nemzetközi alapok és REIT-ek radarjára?
A hotelpiacon folyamatosak a változások, de az tény, hogy mint eszközosztály hatalmas figyelmet kapott az elmúlt években. Óriási az érdeklődés most irántuk, ez korábban szinte elképzelhetetlen volt. A 2023-as befektetési volumen viszonylag gyenge volt, ám 2024 első féléve óriási előrelépést hozott, a várakozások szerint az év második fele még erősebb lesz, és 2025-ben is folytatódik ez a tendencia. Mint Takács Márton előadásában kifejtette,
a magántőke-alapok továbbra is vezető vásárlók a szállodai eszközök piacán világszerte.
Tavaly 19% volt az a newcommer befektető ebben a szegmensben – ami szintén egy elképesztően magas szám, ugyanakkor nagyon beszédes is.
Ma már a realizált szállodai átlagár és a hotel kapacitáskihasználtság szorzata meghaladja a 2019-es szintet. Hogy mi támogatja ezt a befektetési kedvet? Erre a kérdésre az a válasz, hogy a szállodai átlagárak le tudták követni az inflációs növekményt, sőt meg is haladták azt.
A szállodaipar ciklikus, de reziliens, és kiemelkedően jól visszapattan – ez is vonzóvá teszi.
- fejtette ki Takács Márton.

A pandémia alatt is bebizonyosodott, hogy az emberek utazási vágya, az élményvágy nem csökken, sőt folyamatosan erősödik. A nemzetközi utazási hajlandóság sosem látott mértékben emelkedik, ezek a vendégek komoly árbevételt fognak generálni egész Európában.
Hotel & Turizmus: beszélgetés az ágazat legaktívabb szereplőivel
Az előadás utáni panelbeszélgetésben arra a kérdésre keresték a választ a résztvevők, hogy hol tartunk a piaci ciklusban, azaz mikor érdemes hotelbe fektetni?
Hold, buy or sell?
- hangzott el a klasszikus kérdés.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Egy hosszútávú állomány részét képezheti a szálloda, mint eszközosztály, de nagyon nem mindegy ki mikor száll be és száll ki. Az utazási szokások viszonylag gyorsan változnak, erre reagálni kell - fejtette ki elsőként Róna Andrea, a Danubius Hotels fejlesztési igazgatója.
A BDPST szintén több lábon áll, igyekeznek diverzek maradni. Tavaly végeztek egy portfoliótisztítást, ennek ellenére jelenleg a hold/buy állapotban vannak. Kecskeméthy Zoltán, a BDPST Ingatlanfejlesztő ügyvezető igazgatója saját brandjükről, a BOTANIQ-ról elmondta, azért hozták létre, hogy a boutique egységeiket el tudják helyezni egy fix szinten. Ha kollekcióként kezelik, könnyebb elérni a céljaikat.
Növekvő ciklusban vagyunk és most a kánaánnak kell jönnie Fóti Balázs, a Wing szállodafejlesztések és portfólió igazgatója szerint, de azt látni kell, hogy egy hotelbefektetés mindenképpen hosszú távú, minimum 3-5 év, így pontos időpontot nem lehet mondani, mikor érdemes beszállni.

Van élet Budapesten kívül?
Arra a kérdésre, hogy Budapesten kívüli secondary piacokon az országhatárokon belül érdemes-e befektetni a panel mindhárom résztvevője óvatosan fogalmazott.
Előfordul, hogy megvizsgáljuk más városok piacát, például Debrecent, de egyelőre a mi vállalkozásaink nem voltak összhangban a kivitelezési kétségekkel, így maradunk a fővárosban. de bármikor jöhet olyan projekt, ami secondary cityben van
- mondta el Fóti Balázs
Budapest kínálatával kapcsolatban elhangzott, hogy a szállodapiac megítélése kettős, sőt, szélsőséges vagy nincs turista, vagy túlturizmus van. Kecskeméthy Zoltán szerint egyrészt a számok magukért beszélnek, másrészt ez viszonyítás kérdése mindig. Ha megvizsgáljuk a szállodai szobák árát, az látszik, hogy Budapestben azért még mindig van potenciál.
Mi hiszünk abban, hogy a megfelelő kínálat megfelelő keresletet generál.
-azaz ha lesz hová, jönni fognak a turisták.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








