Sokan élnek az M1 regionális matrica kedvezményes lehetőségével, közel 23 ezer darab 2026-os e-matrica fogyott az első héten.
Sokkoló hír ez a magyar embereknek: nagyon sötét időkre készülhet, aki vonattal utazna itthon
Miközben a MÁV súlyos forráshiánnyal küzd, addig a kormány jelentős összegeket költ közúti fejlesztésekre, pedig a vasúton bőven lenne helye a pénznek - írja a G7.
A magyar vasúti közlekedés komoly problémákkal küzd, amit a közelmúlt balesetei és a budapesti pályaudvarok működési zavarai is mutatnak. Lázár János közlekedési miniszter leváltotta a MÁV vezetőségét, azonban kérdéses, hogy ez a változás valódi előrelépést hoz-e, hiszen több, a vasúti infrastruktúra fejlesztését célzó projektet leállított, és forrásokat csoportosított át közúti beruházásokra. A vasúti járműpark korszerűsítése is elmaradt, mivel a kormány évek óta nem vásárolt új járműveket a MÁV-Start számára. A MÁV közel 45 éves átlagéletkorú járművekkel kénytelen ellátni a személyszállítást, új beszerzések nincsenek kilátásban.
Lázár János több fontos beszerzést visszavont, például az IC vonatok és a Siemens Vectron mozdonyok vásárlását. A vasúti infrastruktúrafejlesztések is leálltak, ami hosszú távú következményekkel jár, mivel az ilyen beruházások tervezése és engedélyeztetése általában hosszú időt vesz igénybe. Ennek következményeként egyre gyakoribbak a vonatkésések, műszaki problémák, és növekvő számú baleset történik. Csehországgal összehasonlítva Magyarország sokkal kevesebbet költ a vasúti karbantartásra és fejlesztésre.
Míg a magyar vasút komoly forráshiánnyal küzd, a kormány jelentős összegeket költ közúti fejlesztésekre, mint például az M100-as autópálya építésére, amelynek költségei jelentősen emelkedtek az elmúlt években. A vasúti infrastruktúra fenntartásához és korszerűsítéséhez szükséges források hiánya hosszú távon súlyos következményekkel járhat a magyar közlekedési szektorban.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








