Budapest, 2024. augusztus 25.Kisiklott Intercity vonat a Keleti pályaudvar közelében 2024. augusztus 25-én. Jelentõs korlátozásokra, késésekre, vonatkimaradásokra kell számítani.MTI/Mihádák Zoltán

Megszólalt Lázár minisztériuma: ez okozta a brutális vonatkisiklást a Keletinél

2024. augusztus 29. 10:31

Az elsődleges vizsgálatok szerint két csavar törése okozta a vonatkisiklást a Keletinél - írja a Telex.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium Közlekedésbiztonsági Szervezete előzetes jelentést tett közzé a Keleti pályaudvaron történt vonatbalesetről. A vasárnap éjfél körül bekövetkezett incidens során egy vonat kisiklott, amelynek okát a helyszíni vizsgálat során tárták fel.

A szakértői elemzés szerint a baleset két törött csavar miatt következett be, amelyek korábban az egyik sínpárt rögzítették a váltó tolórúdjához. Ennek következtében a vonat érkezésekor a váltórúd nem tudta a csúcssíneket a megfelelő pozícióba állítani, így a szerelvény a szomszédos pályára terelődött, ahol egy másik vonat közlekedett.

Szerencsére a mozdonyvezető észlelte a veszélyt, és vészfékezéssel sikerült megállítania a szerelvényt, mielőtt komolyabb baleset történt volna. A hirtelen fékezés miatt keletkezett oldalerők ugyan kissé megdobták a kocsikat, de személyi sérülés nem történt.

A Közlekedésbiztonsági Szervezet vizsgálóbizottsága azonnal a helyszínre sietett, miután a MÁV Zrt. 2024. augusztus 25-én, 19 óra 10 perckor jelentette az esetet. A szakemberek megállapították, hogy mindkét érintett vonat lezárt vágányúton, jelzőkezeléssel haladt be az állomásra.

A részletes szakmai leírás szerint: "A 74-1 sz. vonat vágányútjában fekvő 4 sz. átszelési kitérőben a vonat érkezési irányából érintett mindkét csúcssín simult a tősínhez, ezért azon a mozdony és az első 5 kocsi kerekei a pályát elhagyták." A mozdony végül visszatért a pályára, de a szomszédos vágányra került, ahol a 656-1 számú vonat közlekedett. Ez utóbbi vonat vezetője észlelte a veszélyt, és kb. 50 méterrel az ütközés előtt sikerült megállítania a szerelvényt.

A vizsgálat feltárta, hogy a 4/a számú váltó egyik csúcssínjét a mozgató rúdhoz rögzítő csavarok eltörtek. Ennek következtében a váltó állításakor az állítórúd a csúcssín tényleges mozgatása nélkül a vágányúthoz szükséges végállásba került, így a biztosítóberendezés tévesen érzékelte a váltó helyes állását.

JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

A Közlekedésbiztonsági Szervezet szakmai vizsgálatot indított az eset okainak feltárására és a jövőbeni hasonló balesetek megelőzése érdekében. A vizsgálat lezárultával nyilvános zárójelentést készítenek, amelyet a szervezet honlapján tesznek majd közzé.

Címlapkép: MTI/Mihádák Zoltán

Iskolakezdés 2024 felmérés

A Pénzcentrum oldalán rendszeresen végzünk nagymintás felméréseket, a mostani a 2024/2025-ös tanév legégetőbb kérdéseire adhat választ: miből teremtik elő a magyar szülők a pénzt az iskolakezdésre, hol milyen tanárokból van a legnagyobb hiány, mi a véleményük az oktatás színvonaláról és vajon jut-e még pénz idén különórára? Ha nevelsz általános iskolás vagy középiskolás gyermeket, kérünk, szánj 5-10 percet a kérdőívünk kitöltésére, ezzel is segíted a munkánkat és hogy valós képet kapjunk az ország helyzetérről.

Jelentem Mégsem
0 HOZZÁSZÓLÁS
Csak bejelentkezett felhasználó szólhat hozzá. Belépés itt!
A kommentkezelési szabályzatot itt találod.
Még nincsenek hozzászólások. Legyél te az első!
NEKED AJÁNLJUK
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. december 16. kedd
Etelka, Aletta
51. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?