Demonstráció miatt pénteken lezárják a Széchenyi István teret, a Lánchidat és a József Attila utcát, valamint szombat délután a Széchenyi István teret.
Friss jelentést adott ki a MÁV: így áll most a nagymarosi vonatbaleset helyszínének helyreállítása
Lassan helyreáll a személyforgalom a nagymarosi baleset után. Igaz, a sínpárok teljes letakarítása még eltart egy darabig.
Újév napján késő délutánra sikerült beemelni és elszállítani az utolsó Nagymarosnál kisiklott tartálykocsit is. A daruzást és az utómunkálatokat követően a MÁV szakemberei az egyik sínpáron megkezdték a vágányszabályozást, és visszaépítik a kocsik emelése, elszállítása miatt elbontott, félrehúzott felsővezetékeket is.
A MÁV friss közleményében azt írja, hogy ma, azaz január 2-án hajnali 4 órakor egy vágányon villamosvontatással megindulhatott a közlekedés Nagymarosnál, így újra járnak a szobi zónázó vonatok, valamint a nemzetközi vonatok is, és nem kell átszállni pótlóbuszra Vác és Szob között. További három jelentősen megrongálódott vágány helyreállítása várhatóan két hétig tart. Addig a Budapest-Vác-Szob vonal északi, Vác és Szob közötti szakaszán közlekedő vonatok esetében 5-15 perces késések előfordulhatnak.
Kedden hajnaltól várhatóan a következők szerint közlekednek a vonatok:
- Az S70-es vonatok továbbra is menetrend szerint közlekednek a Nyugati pályaudvar és Vác között.
- A szobi Z70-es, G70-es vonatok ismét a megszokott teljes útvonalukon közlekednek.
- A nemzetközi vonatok, azaz a Metropolitan EuroCityk, a Báthory (EC 130, EC 131), és a Hungária EuroCityk (EC 172, EC 173), valamint a Metropol EuroNight vonatok (EN 476, EN 477) a Nyugati pályaudvar és Szob között a menetrend szerinti teljes útvonalukon közlekednek.
- Vác és Szob között már nem kell átszállni pótlóbuszokra sem a szobi járatok, sem a nemzetközi vonatok esetében.
A teljes helyreállítás várhatóan 2 hétig tart
Szombat kora délután egy Nagymaros állomásra bejáró 23 vagonból álló tehervonat 9 tartálykocsija kisiklott, ebből 4 kocsi pedig felborult, illetve keresztbe fordult a vágányokon, egyes kocsik a tengelyükkel az ágyazatba fúródtak.
A kisiklott tisztítatlan tartálykocsik bár üresek voltak, de az előírásokat betartva a MÁV vegyi elhárító csapata és a Katasztrófavédelem szakemberei megvizsgálták azokat. Szivárgást nem észleltek, így nem jelentettek veszélyt a környezetre. Ennek megállapítását követően már aznap délután megkezdődhetett a helyszínelés és estétől pedig a műszaki mentés egy vasúti óriásdaru segítségével.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A kocsik daruzásának megkezdése előtt a felsővezetéket részben vissza kellett bontani, illetve félrehúzni, hogy a daru, és a megemelt kocsik ne akadjanak bele. A MÁV szakemberei szombat délutántól éjjel-nappal folyamatosan dolgoztak a kocsik visszaemelésén. Hétfő délutánra mindegyik kocsit sikerült beemelni és elszállítani, továbbá a nagymennyiségű leszakadt alkatrészt, tengelyeket, forgóvázakat is összegyűjtötték, elvitték. Ezt követően, hétfő estétől az egyik, kevésbé rongálódott vágányon elvégezték a szükséges vágányszabályozást, illetve visszaszerelték a felsővezetéket, hogy kedden hajnalban megindulhasson a vonatközlekedés.
A baleset következtében három vágány esetében jelentősen rongálódott a vasúti pálya, pl. sínek, jelzőberendezések, váltók, betonaljak sérültek. Az okozott károk pontos felmérése és a teljes helyreállítás tervezése, kivitelezése csak a kocsik visszaemelése, elszállítása után kezdődhetett meg. A pálya teljes helyreállítása a jelenlegi becslés alapján két hétig tarthat.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Másként látja Alekszej Navalnij halálát az amerikai hírszerzés
- Gázolt a vonat Kecskemétnél, késésekre kell számítani a szegedi vonalon
- Sulyok Tamás: kiváló borászok nélkül nem születnének minőségi borok
- Változatlan hitelminősítés, új kínai autógyár - a nap hírei
- Új videón a Hamász magyar túsza
- Itt a hét öt száma