Rákóczi Bridge (Hungarian: Rákóczi híd, formerly known as Lágymányosi híd / Lágymányosi Bridge is a bridge in Budapest, Hungary, connecting the settlements of Buda and Pest across the Danube. The construction of the steel girder bridge was started in 1992 to the plans of Tibor Sigrai.It is named after the Rákóczi family. This bridge is the southernmost, and the second newest, public bridge in the capital; it was inaugurated in 1995.

Ennek sok utas nem fog örülni: a HÉV-vonalak járatritkítását tervezik januártól

2023. december 12. 12:02

Karácsony Gergely budapesti főpolgármester szerint a HÉV-vonalak járatritkítását tervezi az állam.

Januártól több HÉV-vonalon is járatritkítást tervez az állam Karácsony Gergely főpolgármester Facebook-bejegyzése szerint. A poszt tájékoztatása szerint a MÁV-HÉV arról tájékoztatta a fővárost, hogy járműhiány miatt több vonalon is ritkítják a menetrendet.

Frissítés: pontosítás érkezett a MÁV-tól

Cikkünk megjelenése után a MÁV az alábbi pontosítást küldte:

Első az utasbiztonság!

Változások a HÉV-menetrendjében.

H5 HÉV: Több járat csúcsidőben, de ritkább követés csúcsidőn kívül;

H6 HÉV: A reggeli és délutáni órákban egy-egy járattal kevesebb vagy kisebb kapacitású járat közlekedik, de a kínálat igazodni tud az utasigényekhez.

A MÁV-HÉV járműállománya mára jócskán túlteljesítette azt az élettartamot, amelyre tervezték, ezért a vállalat a tulajdonosi jogokat gyakorló Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) felügyeletével 54 új HÉV szerelvény beszerzését készítette elő. Ezt a beszerzési folyamatot lassította, illetve visszavetette az a tény, hogy Magyarország nem jut hozzá az uniós források azon részéhez, amelyből ezek a közlekedésfejlesztési célkitűzések finanszírozhatók.

További kihívást jelentett a HÉV gördülőállományának, hogy a jelenlegi piaci körülmények között az alkatrészellátás akadozóvá vált, bizonyos alkatrészek tekintetében pedig teljesen megszűnt, az alternatív szállítói láncok viszont – épp a járművek életkora és az általuk képviselt, korábbi technológia miatt – nem állnak rendelkezésre vagy csak nehezen kiépíthetők.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

E két tényező együttes hatása átmeneti járműhiányt eredményezett a MÁV-HÉV-nél: tartósan több jármű vár érdemi javításra, felújításra, mint amennyi az összes járat forgalomba adásához szükséges volna. Magyarországon ugyanis csak olyan HÉV közlekedhet, amely az utasok biztonságát nem veszélyezteti.

A helyzet kezelésére a MÁV-HÉV szakemberei egy olyan átdolgozott menetrendre tettek javaslatot, amely az utasoktól a lehető legkevesebb alkalmazkodást követeli meg, miközben a rendkívül nagy forgalmat, 99,8%-os pontosság mellett bonyolító HÉV-szolgáltatás a 2024-es évben is kiszámítható, ütemes menetrend mellett garantálható.

Ez a H5-ös szentendrei és a H6-os, ráckevei HÉV egyes járatait érintő, január 8-tól életbelépő, kismértékű változtatásokkal biztosítható a következő menetrendi időszakban is.

A szentendrei HÉV-et illetően az összkép az utasok számára kedvező, hiszen a követési távolság növelése a csúcsidőn kívül nemcsak az eddig tapasztalt utasigényekhez alkalmazkodik: az indulási időpontok újragondolt elosztása lehetővé teszi azt is, hogy a 8:00-9:00 közötti időszakban még emeljük is a követési gyakoriságot, azaz sűrűbben járjanak a HÉV-ek.

A H6-os, ráckevei HÉV esetében a járműhiány miatt valóban szükség van kismértékű kapacitáscsökkentésre, ugyanakkor az utasszámok alapján a kínálat itt is tudja majd a fedezni az utazási igényeket: bizonyos járatok a korábbinál jobb szerelvénykihasználtsággal közlekednek, de nem kell tartani trendszerű utaslemaradástól, azaz mindenki azzal a járattal juthat el az úticéljába, amellyel szeretett volna.

A fenti intézkedésekkel biztosítható, hogy az idei évben további változtatás nélkül legyen fenntartható a HÉV-szolgáltatás megszokott volumene és alapvető menetrendi kínálata.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. június 3. kedd
Klotild
23. hét
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. június 3. 19:37