A Nemzeti Adó- és Vámhivatal Bevetési Igazgatóságának pénzügyőrei 2,5 millió forint bírságot szabtak ki egy bolgár furgon sofőrjére.
Görögországban pénteken öt órára lezárták az athéni Akropoliszt, hogy megóvják a világ egyik leghíresebb régészeti helyszínére látogató turistákat a görög fővárost és más dél-európai országokat sújtó, Cerberus nevű hőhullám által okozott rendkívüli forróságtól.
Az Akropolisz-hegyet, amelyen az évente több millió turista által felkeresett Parthenon-templom is áll, déli 12 órától délután öt óráig zárták be. Sok turista panaszkodott, hogy előzetesen nem tudtak a görög hatóságok utolsó pillanatban bejelentett intézkedéséről, amellyel bezárták az egyik legnépszerűbb athéni nevezetességet. Az egyik külföldi látogató kifejtette: nagyon csalódott, hogy végül nem nézheti meg az ókori görög építészet csodáját, és nem tartotta valószínűnek, hogy egyhamar vissza tud térni.
A görög Vöröskereszt munkatársai palackozott ivóvizet osztogattak az Akropolisz főbejárata előtt hosszú sorokban kígyózó turistáknak, akik az olajfák árnyékában legyezőkkel igyekeztek hűteni magukat. Joanna Fotopulu, a Vöröskereszt egyik koordinátora közölte: a mentősök kiszáradásos tünetekkel és ájulás miatt több turistát is elsősegélyben részesítettek. A görög meteorológiai szolgálat szerint Athénban 41 Celsius-fok volt pénteken délben, de a 150 méterrel a tengerszint fölé magasodó Akropoliszon általában még melegebb van a szinte teljes árnyékhiány miatt.
Mindeközben a Földközi-tenger délkeleti részén fekvő Cipruson a déli órákban akár 43 Celsius-fok fölé is emelkedhetett a hőmérő higanyszála, amely ilyenkor az éjszaka folyamán sem esik 25 Celsius-fok alá. A szigetország déli partvidékén a levegő páratartalma a 65 százalékot is meghaladhatja.
A ciprusi erdészeti hatóság tűzveszély miatt vörös riasztást adott ki, és arra kérte a lakosokat és látogatókat, hogy szigorúan tartsák be a szabadtéri tűzgyújtási tilalmat és ne használjanak olyan berendezéseket a szabadban, amelyek szikrát vetve erdő- vagy bozóttüzet okozhatnak.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az ország fővárosában, Nicosiában több mint kéttucat idős ember keresett oltalmat a hőségtől az önkormányzat által kifejezetten a nyári kánikula idejére fenntartott menedékhelyen. Sok idős, alacsony jövedelmű helyi lakos él a lehetőséggel, és a menedékhely légkondicionált helyiségeiben tölti a napjait, hogy csökkentse az áramszámláját.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








