A tudósok évek óta figyelmeztetnek: a madárinfluenza, ismertebb nevén H5N1, bármikor olyan ugrást tehet a madarakról az emberre, amely globális egészségügyi válságot okozhat.
Július 1-jétől új határátlépési feltételek léptek érvénybe Horvátországban függetlenül attól, milyen járványügyi besorolású egy ország, a beutazást védettségi igazoláshoz kötik - derült ki a válságstáb pénteki jelentéséből.
Azok, akik rendelkeznek digitális uniós COVID igazolással, korlátozások nélkül léphetik át a határt. Egy oltással a Pfizer/BioNTech-, a Moderna- és a Szputnyik V vakcina esetében az első dózisának felvételétől legalább 22 napnak kell eltelnie, de nem haladhatja meg a 42 napot. Az AstraZeneca-féle oltóanyag első adagjától szintén 22 napnak kell eltelnie, de nem haladhatja meg a 84 napot. Az összes többi vakcina esetében csak két dózissal lehet korlátozások nélkül beutazni az országba. Két oltásnál a második dózis felvételétől 14 napnak kell eltelnie.
Azok, akiket nem oltottak be, és nem estek át a fertőzésen, a mintavételtől számított 72 óránál nem régebbi negatív PCR- vagy 48 óránál nem régebbi, az EU-által elfogadott antigén gyorsteszt felmutatásával léphetik át a határt. A 12 év alatti kiskorúak mentesülnek a tesztelési kötelezettség alól.
Zágráb terve az volt, hogy június végéig legalább egy vakcinával beoltják a lakosság felét, az oltási kampány mégis megakadt, annak ellenére, hogy már mindenki számára elérhetővé vált a vakcina. Krunoslav Capak, a horvát közegészségügyi intézet (HZZJ) igazgatója ezzel kapcsolatban a sajtónak azt mondta: arra számítottak, hogy "a józan ész végül győzedelmeskedni fog", de csökkent az oltakozási hajlandóság, ami rossz szerinte, mert nem lehet sikeres turisztikai idényt zárni, ha nem nő az átoltottság aránya.
Figyelmeztetett: akár már ősz előtt elérheti Horvátországot a negyedik hullám, mivel jelen van a gyorsabban terjedő delta variáns, amely a bevizsgált pozitív minták 43 százalékát tette ki utoljára.
A valamivel több mint négymilliós Horvátországban eddig 1 488 759-en kaptak védőoltást, közülük 1 080 118-an már a második adagot is. Ez a felnőtt lakosság 44, illetve 32 százaléka. Az elmúlt 24 órában 103 új fertőzöttet azonosítottak, amivel a járvány kezdete óta az új típusú koronavírussal megfertőződöttek száma meghaladta a 359 ezret. A vírus okozta betegség (Covid-19) szövődményeinek következtében három új beteg halt meg, így a járvány halálos áldozatainak száma 8209-re emelkedett. Kórházban jelenleg 151 beteget ápolnak, közülük 13-an vannak lélegeztetőgépen.
A szomszédos Szlovéniában szerdára 23 új fertőzöttet jegyeztek fel, és ezzel a járvány kezdete óta azonosított fertőzöttek száma meghaladta a 256 ezret. Az elmúlt napon egyetlen beteg sem halt meg, így a járvány halálos áldozatainak száma 4743 maradt. A koronavírusos betegek közül 66-an vannak kórházban, 16-an közülük intenzív osztályon.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A valamivel több mint kétmillió lelket számláló Szlovéniában védőoltást eddig 814 178-an kaptak, közülük 669 133-an már a második adagon is túl vannak. Ez a felnőtt lakosság 47, illetve 39 százaléka.
A szlovén kormány hétfőtől több korlátozást is felold: megszünteti azt a rendelkezést, miszerint tíz négyzetméteren csak egy fő tartózkodhat, továbbá az éttermekben az asztalok között nem kell fenntartani a három méteres távolságot, és eltörlik a maszkviselési kötelezettséget is a nyilvános rendezvényeken.
Ezt mind azzal a feltétellel, hogy a személyzet és a vendégek is rendelkeznek védettségi igazolással. Ilyen védettségi igazolással kell rendelkezniük a bizonyos munkakört betöltőinek is, többek között a boltosoknak, fodrászoknak, kozmetikusoknak, taxisoknak és pedagógusoknak.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








