Fakigondozási munkálatok miatt időszakos erdőlátogatási korlátozást vezet be a Veszprémi Erdőgazdaság Zrt. (VERGA) a Pintér-hegyi Parkerdő területén – közölte a társaság pénteken.
A Pilisi Parkerdő is bekapcsolódott az állami erdőgazdaságok részvételével lezajlott, az Innovációs és Technológiai Minisztérium, valamint az IFKA Iparfejlesztési Közhasznú Nonprofit Kft. által koordinált, „Tisztítsuk meg az országot!” programba. A Pilisi Parkerdő több mint 1600 köbméter, azaz 19 kamionnak megfelelő mennyiségű hulladékot szállított el Nagykovácsi, Budapest X. és XVII. kerülete térségében lévő erdőkből.
A Pilisi Parkerdő által kezelt erdőkben évente regisztrált 25 millió látogatás, amely a járvány időszakában még nőtt is, különösen hangsúlyossá teszi a hulladékmentesítés fontosságát. Jelentősen megnőtt ugyanis az igény arra, hogy az emberek tiszta és egészséges környezetben pihenhessenek. Miközben a természetjárók egyre környezettudatosabbak és mind kevesebb szemetet hagynak maguk mögött, szomorú tapasztalat, hogy az illegálisan kirakott hulladék mennyisége évről évre jelentősen nő.
A tavaly ősszel indult hulladékmentesítési akcióban a Pilisi Parkerdő az előzetesen becsült mennyiség – 570 m3 – sokszorosát, összesen 1653 m3 hulladékot szállított el Nagykovácsi melletti, valamint Budapest X. és XVII. kerületében lévő erdőkből, mert a területek eléréséhez szükséges feltárások során számos további, növényzettel már teljesen benőtt szeméthalomra derült fény.
A felszámolt illegális hulladéklerakókban – feltehetően a lakott területek közelsége miatt – az építési hulladék és a gumiabroncs „vezetett”. Előbbi a maga 1160 köbméterével teszi ki az összes hulladék zömét, 70 százalékát. Az „ezüstérmes” a gumiabroncs, amelyből 240 m3-t, míg a harmadik a szilárd ipari lom – megunt, elromlott és kidobott készülékek, berendezések – ebből 183 m3-t távolítottak el. A kommunális hulladék mennyisége 66 köbmétert tett ki. A munkálatok során az erdészek 4 m3 palát is találtak, amely a veszélyes hulladék kategóriájába tartozik, rákkeltő azbeszttartalma miatt.
Az illegális hulladéklerakók a leghatékonyabban a megelőzéssel szüntethetők meg. A Pilisi Parkerdő ezért több sorompót és tiltó táblákat is kihelyez a legveszélyeztetettebb területekre, hogy megakadályozza a behajtást és a hulladék lerakását. Az erdők jó állapota közérdek, a lakosság együttműködése, segítsége és környezettudatos viselkedése nélkül az erdészek minden törekvése veszendőbe mehet a tiszta, egészséges erdőkért, amelyek zöldet, egészséges levegőt, kikapcsolódási, pihenési lehetőséget nyújtanak mindnyájunknak.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








