Idén júniusban a MÁV-járatok menetrendszerűsége kis mértékben ugyan, de javult - írja közleményében a hazai vasúttársaság.
2020. június 6-tól lépett életbe a MÁV ideiglenes járványügyi menetrendje, melyet az állámvasút azért látott indokoltnak bevezetni, mert "a közösségi közlekedési hálózaton a járványhelyzet jelentősen visszavetette az utasforgalmat". Ezért most több vasútvonalon a járatok egy része helyett pótlóbuszok szállítják az utasokat. A MÁV szerint a változások a vonaton utazók nagyjából 4 százalékát érintik, viszont már rengeteg tiltakozás érkezett: egyes településeken teljesen elsorvad így a közlekedés. Most tíz polgármester tiltakozik Palkovics László miniszternél az új menetrend miatt.
A MÁV közleménye szerint a járványhelyzet miatt március 15. és május 15. között a társaság belföldi utasforgalma körülbelül hetven százalékkal maradt el a tavalyitól, ezért június 6-ától több vasútvonalon ideiglenes járványügyi menetrend lépett életbe, a járatok egy része helyett pótlóbuszok szállítják az utasokat. A változás két Vas megyei vasútszakaszt érint közvetlenül - írja a vaol. A Szombathely-Nagykanizsa-vonalon három vonatpár esetében zalaszentiváni átszállással kell számolni, ez a Pécsre jutást is megnehezíti. A másik intézkedés a Zalaegerszeg-Hodos közötti vonalat érintette. Itt szombat óta vonatok helyett vonatpótló buszok közlekednek.
Az őrségi emberek számára a vasút érzékeny téma - írja a lap. Sokan óriási traumaként élték meg 1980-ban a régi őrségi vasút megszüntetését. Amikor az 1990-es évek közepén a magyar-szlovén nemzetközi vasúthoz a megfelelő nyomvonalat keresték, az őrségiek azért tudták elfogadni a beruházás kellemetlenségeit, mert ezzel visszakapták a vasutat.
- kérdezi Györke Gyula, Bajánsenye polgármestere, megjegyezve azt is, hogy a MÁV nem kereste meg a települések vezetőit.
Grózinger Csaba, Felsőjánosfa polgármestere kezdeményezte, hogy az érintett polgármesterek írjanak levelet az illetékes miniszternek. Palkovics László innovációs és technológiai miniszternek két hete küldték el a levelet, amelyet tíz őrségi polgármester írt alá. Azt kérik, gondolja át és vizsgálja felül a döntést.
- mondta el Grózinger Csaba, és hozzátette: sokan bíztak benne, hogy előbb-utóbb megszűnik az a bizarr helyzet, hogy a modern, villamosított, 120 km/óra sebességre tervezett vonalon még mindig a jó öreg csehszlovák dízel mozdonyok járnak. Azt sem gondolták, hogy még ez is megszűnik és a lassúbb, kényelmetlenebb busz lesz helyette.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
- mondja a polgármester, aki szerint vonzóbb lenne a vasút, ha új, gyors, modern villamos kocsik közlekednének. Most viszont az őrségi embereknek csak a zaj maradt, amit az átrohanó nemzetközi tehervonatok hoznak. A lap megkereste a MÁV Zrt.-t az ügyben. Mint írják, a vasúttársaság a minisztériummal közösen folyamatosan figyelemmel fogja kísérni a járatok utasforgalmát, és szükség esetén felülvizsgálja majd az ideiglenes járványügyi menetrendeket, rugalmasan alakítva a kapacitásokat.
Az őrségiek véleménye országgyűlési képviselőjükhöz is eljutott. V. Németh Zsolt az őrségi emberek érdekeit képviselve az ügyben dr. Mosóczi Lászlóhoz, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkárához fordult. Mint mondta, ezt Zala megyei képviselőtársa is megtette.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Milliárdos biznisz a háttérben: a göngyölegtisztítás lehet a magyar beszállítók aduja
Pirint Tamást, a Logicon Invest ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Ez Magyarország egyik legkedvezőbb vállalati hitelterméke (x)
Már igényelhető a Nemzeti Bajnokok Hitelprogram akár 30 százalék vissza nem térítendő támogatással kombinált kamatmentes kölcsöne az MFB Pont Plusz hálózatban.


