30 °C Budapest

Nem készül el teljesen a 3-as metró a határidőre

2019. február 13. 09:00

Elmaradások vannak a munkában, csúszhatnak a céldátumok a 3-as metró felújításánaá. A szakszervezet szerint a szakasz átadása után egy hétig a 3-as metró teljes vonalán közlekednek a szerelvények, majd ezután zárják le a déli részt a Kőbánya-Kispest és a Nagyvárad tér megálló között.

Frissítés! Cikkünk megjelenése után a következő közleményt juttatta el szerkesztőségünknek Bolla Tibor, a BKV Zrt. elnök-vezérigazgatója, amelyet alábbiakban változtatás nélkül közlünk:

"Valótlan, hogy tényként kezeljük: az M3-as metróvonal infrastruktúra rekonstrukciójánál késésekkel kellene számolni. A szakszervezetek szakmailag nem jogosultak a BKV Zrt. nevében megnyilvánulni, nyilatkozatokat adni és nem kompetensek szakmai kérdésekben a nyilvánosság előtt állást foglalni. Tájékoztatjuk, hogy kizárólag a BKV Zrt. által közölt hírek, közlemények tekinthetők hivatalos információnak, vagyis a közösségi média felületeken - Facebook csoportokban - megjelenő ismertetők, értesítők, hírlevelek, nem a BKV Zrt. hivatalos állásfoglalását tükrözik. A kivitelező biztosította a BKV Zrt.-t a szerződés szerinti határidőre történő befejezésről."

Elmaradások vannak a munkában, így előfordulhatnak csúszások a céldátumokban - írta a Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének (Metró KDSZ) hírlevele. A BKV meghatározta azokat a minimális követelményeket, amelyek teljesülésével beindulhat az utasforgalom.

Olyan munkák csúsznak, amelyek a színfalak mögött is elvégezhetők, és nem zavarják az utasokat

- mondta a Metró KDSZ elnöke a Világgazdaságnak. Gulyás Attila szerint ez megszokott az ilyen rekonstrukcióknál. A minimális követelmények, így a pályabiztosító, a gépészeti és a szellőzőberendezések, valamint a tűzvédelem működésének tesztelése március elején kezdődhet, amikor feszültség alá helyezik a pályát.

A szakasz átadása után a tervek szerint egy hétig a 3-as metró teljes vonalán közlekednek a szerelvények, majd ezután zárják le a déli részt a Kőbánya-Kispest és a Nagyvárad tér megálló között.

JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Az északi szakaszon normál üzemidőben zajlik a közlekedés, de a középsőn vasárnaponként vágányzár lesz a pályafelújítás folyamatossága miatt.

A déli szakasz lezárásakor egy vágányt szabadon kell hagyni, mert azon jutnak el reggel a szerelvények a nyitott Újpest-Nagyvárad tér szakaszra, este pedig a Kőér utcai kocsiszínbe. Az áthaladásokhoz szükséges többletlétszámot túlórákkal oldják meg. Az 1-es metró vonalára 2021-ben készül el az első új vonat, a szakaszt mindkét irányban több lépcsőben hosszabbítják meg.

NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. július 20. vasárnap
Illés
29. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?