Visszatér a jó idő hétvégére, de azért a gomolyfelhős időre és elszórtan egy-egy záporra számíthatunk.
Jó évet zárt tavaly a nemzetközi turizmus: mind az utazások száma, mind a turisták által elköltött pénz mértéke emelkedett az egy évvel korábbihoz képest. Mutatjuk, hogy mely országokban szórták el a legtöbb pénzt a kikapcsolódni vágyók, és azt is, hogy mennyi pénzt hagytak Magyarországon a turisták.
2017 jó év volt a világméretű turizmus számára: a World Tourism Organization (UNWTO) frissen publikált, 2018-as jelentése szerint 2010 óta tavaly mérték a legnagyobb növekedést ebben a szektorban. Ezt az eredményt olyan tényezők együttes hatásának tulajdoníthatjuk, mint a kedvező gazdasági feltételek, magasabb kereslet a feltörekvő piacokon, illetve a korábban biztonsági kihívásokkal szenvedő úti célok újbóli felfutása. Tavaly 1,32 milliárd turisztikai célú érkezést regisztráltak, amely 7 százalékkal több a 2016-os adatoknál. A turisztikai szektor bevétele 5 százalékkal emelkedett 2016-hoz képest, elérve az 1,34 billió dollárt.
2017-ben Franciaország volt a világ leglátogatottabb országa: a nyugat-európai államban 86,9 millió érkezést regisztráltak egy év alatt. A második helyen déli szomszédja, Spanyolország áll 81,8 millió látogatóval, a dobogó harmadik fokán pedig az Amerikai Egyesült Államok található, a maga 75,9 millió látogatójával. Korábban sokan tartottak attól, hogy Trump akciói, illetve retorikája elriaszthatják a turistákat. Félelmük nem volt teljesen alaptalan, hiszen az USÁ-ba érkezők száma valóban 3,8 százalékkal csökkent.
Ennek ellenére a turisták által az Egyesült Államokban elköltött pénz összege nemhogy nem csökkent, de 1,9 százalékkal még emelkedett is, elérve a 210,7 milliárd dollárt. Ez az összeg pedig messze meghaladja a spanyol- és franciaországi turisták által elköltött összeget: a két európai országban ugyanis "csak" 128,7 milliárd dollárt költöttek el összesen.
Ugyanakkor Magyarországon is jó évet zárt a turizmus 2017-ben: tavaly 15,8 millió turisztikai célú érkezést regisztráltak itthon. Természetesen a Magyarországra érkező külföldiek sem sajnálták a pénzt nyaralásuk alatt: közel 6,2 milliárd dollárt költöttek el hazánkban.
Brutál áremeléssel robban a szezon a Balatonnál: 28 százalékkal is drágább lehet a nyaralás 2024-ben
Tavalyhoz képest átlagosan 10 százalékkal emelkedtek a szállásárak a Balatonnál. A szállástípusok közül leginkább a panziók drágultak.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Országszerte húsz helyszínen lehet futni a Futókörök Napján
- Jelentős akadályt gördített el a Siemens a hatékony e-kamionok elől
- ÉKM: felfüggesztik a kamionstopot a május elseje előtti éjszakára
- Egyre több halálos áldozatot szed a hőstressz
- Komoly lépéseket sürget a Balatonnál Navracsics Tibor
- Nem is akármilyen telefonnal jelentkezik a piacon egy Európában közkedvelt autógyártó