13 °C Budapest

Jó hírek érkeztek a fonódó villamosról

2015. november 23. 19:30

November 22-én, vasárnap a BKK sikeres műszaki teszteket végzett a frissen elkészült Budai fonódó villamoshálózat vonalain. A villamosok bejárták mind a Széll Kálmán téri ág, mind pedig a Bem rakparti ág vonalát. A Bem rakparti szakaszon a HÉV födémen és a HÉV alagútban teherbírás méréseket végeztek, amelyek alapján a HÉV födém teherbírása az előzetesen feltételezetteknek megfelel. A sikeres tesztek után 2015. november 23-án 10 órától próbajárat indul a fenti vonalakon.

A próbajárat célja az infrastruktúra megfelelőségének ellenőrzése, valamint a tapasztalatok alapján az esetleges hiányosságok feltárása és kezelése. A sikeres próbajárat után megkezdődik a beruházás műszaki átadás-átvétele, valamint folytatódik a befejező beruházási elemek elvégzése, mint a járda- és peronburkolások, utcabútorok elhelyezése, a területrendezés, illetve a végleges forgalomtechnikai rend kialakítása.

Ettől a naptól változnak a Budai fonódó építési munkái miatti közúti közlekedést érintő korlátozások is. A Török utcát teljes szélességben megnyitják, így - kisebb korlátozások mellett - a Bécsi út (a Zsigmond tér- Nagyszombat utca között), valamint a Frankel Leó út is (a Zsigmond tér - Harcsa utca között) - szintén kisebb korlátozások mellett - ismét mindkét irányban járható lesz. Azonban a Frankel Leó út, a Harcsa és a Vidra utca között továbbra is egyirányú marad a közúti közlekedés. A BKK kéri az autósokat, hogy a villamosvágányokon és azok egy méteres körzetében ne parkoljanak, mert a villamosközlekedés, illetve próbajáratok a nap bármelyik szakaszában lehetnek!

A projekt műszaki átadás-átvételi eljárásának lezárása és a kivitelezési munkák befejezése 2015. december 23-ára várható. 2015. december 23. után már csak kisebb járulékos munkálatokat végeznek a vágányzónán kívül, amelyek nem befolyásolják a rendeltetésszerű használatot. A villamosközlekedés előreláthatóan 2016. január közepén indulhat meg, addig a villamosvezetők képzése folyik.

A közlekedésfejlesztési beruházások az Új Széchenyi Terv Közlekedési Operatív Programjának segítségével európai uniós és hazai forrásból 90,40 százalékos (Széll Kálmán téri ág), illetve 68,30 százalékos (Bem rakparti ág) uniós támogatási ráta mellett valósulnak meg. A budai fonódó összköltsége: 15,9 milliárd Ft, a Széll Kálmán téri ág költsége közel 10,8 milliárd Ft, a Bem rakparti ág költsége pedig 5,1 milliárd Ft.

NEKED AJÁNLJUK
Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 28. csütörtök
Gedeon, Johanna
13. hét
Március 28.
Nagycsütörtök
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum Retail Day 2024
Magyarország legfontosabb kiskereskedelmi rendezvénye - Inspiráló előadók, izgalmas előadások, gyakorlati tudás.
Most nem