Őrült toborzásba kezdett a BKV: kiderült, mennyit kereshetnek mostantól a villamosvezetők
A folyamatos fejlődéshez szükség van új kollégákra: villamosvezetőnek bárki jelentkezhet.
A folyamatos fejlődéshez szükség van új kollégákra: villamosvezetőnek bárki jelentkezhet.
Ismét intenzív toborzási kampányba kezdett a BKV, utaskoordinátorokat keresnek. Utánajártunk, hogy pontosan mi lenne a feladat, és hogy mennyit pénzt lehet keresni egy hónapban.
Nem túl jó ötlet...
A Magyar Postánál majdnem 250, a MÁV-nál 1000-1100 a betöltetlen állás, a Volán-társaságoknál 900, a BKV-nál pedig 150-200 álláshely betöltetlen.
Az utóbbi években a munkaerőhiány rengeteg területen állandósult: a foglalkoztatók már nem tudják magyar dolgozókkal betölteni az állásokat. Ilyenkor az unión kívüli külföldi munkavállalók alkalmazását is megfontolják a cégek.
Közel 300 busz- és villamosvezető hiányzik jelenleg a budapesti közlekedéséből - és ez a hiány már lassan meglátszik a szolgáltatás minőségén is. A BKV agresszív kampányba fogott és jobb híján képez magának embereket. Egy hadra fogható munkaerő kitanítása 5-6 hónapot vesz igénybe és 1,5-2 millió forintba kerül. Dr. Környei Évával, a BKV jogi és humánpolitikai igazgatójával beszélgettünk az ágazatot sújtó munkaerőhiányról, az egymásnak eső buszsofőrökről és arról, vajon mikor érkeznek meg Budapestre az önvezető buszok.
Több mint 400 ezer forintos bruttó bért ígérve toboroz buszsofőröket a BKV. A jelentkezési feltételek ráadásul elég karcsúak, így például idegennyelv használatról egyáltalán nincs bennük szó, továbbá alapfokú végzettség is bőven elegendő a munkakör betöltéséhez.
Ráadásul alapfokú végzettség is elég.
12 százalékos bérfejlesztésről szól a megállapodás.
Terhes anyával bunkóztak, hajléktalant rúgtak fel a közlekedés hősei.
BKK-s ötlet: szóljanak a villamosvezetőnek, hogy guruljon arrébb!
Megnéztük, mivel csábítják a dolgozókat a hazai áruházak.
A képzés költségét is a BKV állja.
A BKV-hoz tartozó vasúti területen a legnagyobb a hiány.
Ezért irigykednek a metrósok a villamosvezetőkre.
Mindenképpen sztrájkolnak, már csak az a kérdés, mikor és milyen feltételekkel.
Nem szakadt be a HÉV-alagút a fonódó villamos alatt.
Az átadás után még nem lehet rögtön használni a villamosokat.
Egy szimulátor szolgálja azt, hogy a vezetők felkészüljenek az 56 méteres járművek biztonságos vezetésére.
Az 1-es villamos felújításának új üteme kezdődik.