A szokásos éves menetrendváltáshoz igazodva a MÁV-START idén is számos fejlesztést és változást vezet be a vasúti közlekedésben.
Több turista érkezett idén Magyarországra, mint tavaly, ráadásul hosszabb ideig maradnak nálunk. A magyarok utazási kedve is megnőtt, de nemcsak pihenés céljából utazunk külföldre, hanem bevásárló útra indulunk a környező országokba - írja a Magyar Nemzet.
Több mint tizenegymillió turista látogatott Magyarországra 2015 márciusa és májusa között, ez 5,2 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában - derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) friss kiadványából. Az egy napra látogatók száma 0,2 százalékkal csökkent, a több napra érkezőké viszont 20 százalékkal, 3,4 millió főre emelkedett. A vizsgált időszakban nem csak többen jöttek, de hosszabb ideig is maradtak nálunk a külföldi turisták: összesen 28,9 millió napot töltöttek el Magyarországon, ez 6,6 százalékkal több a korábbinál.
A magyarok is többet utaztak külföldre, mint egy évvel korábban, több mint 4,5 millió alkalommal hagytuk el az országot. Ez 7,5 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Többnapos külföldi útra 12 százalékkal több magyar utazott, míg az egynapos utak száma 5 százalékkal nőtt. Összesen 12,6 millió napot töltöttek a magyarok külföldön, ez 4,7 százalékkal több, mint egy évvel korábban, ugyanakkor a többnapos utak átlagos tartózkodási ideje fél nappal, 6 napra csökkent.
A bevásárló út is népszerű
A magyarok közül egyre többen járnak külföldre vásárolni. Az egy napra vásárlási célból külföldre utazó magyarok száma (a szerb határ kivételével) minden határszakaszon nőtt.
A Szlovákiába vásárolni utazók teszik ki a forgalom negyedét, egy év alatt 12 százalékkal emelkedett az ide vásárolni járók száma. Jelentősen nőtt a Romániába vásárolni járó magyarok száma is, aminek fő oka az, hogy az országban júniusban 24-ről 9 százalékra csökkent az élelmiszerek áfája.
Bár a 20 ezer magyar méhész 1,2 millió méhcsaládja évente 25 ezer tonna mézet termel, Magyarországon az egy főre jutó mézfogyasztás mindössze 1 kg/év.
Újabb gasztronómiai témájú sikersztori a Brancsnál: közösségi előfinanszírozásból nyithatja meg főzelékbárját az ötletgazda Szatmári Ferenc, azaz Főzelékes Feri.
Október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar, azaz az ADHD rendellenesség tudatosításának hónapja, amiben Magyarországon az iskoláskorú gyerekek 8-10 százaléka érintett.
A Pictorial Collective-vel karöltve készítette el az elmúlt egy év leforgása alatt a Petőfi utcák népe című fotósorozatot, aminek kapcsán Stiller Ákossal beszélgettünk
-
Egyre többen keresik a Dunához közeli lakásokat
Elindult az értékesítés a Waterside Residence-nél: a nagyobb alapterület a népszerűbb.
-
Alacsonyabb árak jönnek a nyugdíjasoknak több Lidl-terméknél is
A vevőknek igazolniuk kell az életkorukat is: mutatjuk a részleteket.
-
Töretlen az érdeklődés a babaváró hitel iránt az MBH Banknál (x)
Az idei évben még a megszokott feltételekkel igényelhetik a családalapító házaspárok a kamattámogatott hitelt, jövő évtől azonban változnak a feltételek.
-
Cloud Computing Gyorstalpaló – Bevezetés a SaaS, PaaS és IaaS világába (x)
A technológiai fejlődés révén a felhő mára szinte mindenütt jelen van – még ha nem is vesszük észre.
- PSZ: béralku helyett bérdiktátumot kapnak a pedagógusok
- Közös fővárosi ellenzéki listát javasol a DK – a nap hírei
- Edogan nemzetközi bíróságon vonná felelősségre Izraelt
- Novák Katalin a béke fontosságát hangsúlyozta II. Tavadrosz kopt pápának
- Visszaváltható palackok - A legfontosabb még január 1-jén is hiányozni fog
- Olaf Scholz igazságbeszéde a Bundestagban: nehéz idők jönnek
Agrárszektor Konferencia 2023
Sustainable World 2023
Mi lesz veled magyar élelmiszer?


