A kutatók közösségi bejegyzésekből is azonosítottak albínó siklókat – egy fotó akár tudományos felfedezést is érhet.
Gyorsan fogynak szilveszterre a szabad szálláshelyek, leginkább a különleges programokat, illetve wellness-szolgáltatást nyújtó szállodák kapósak az óévet nem otthon búcsúztató magyarok körében.
Míg a karácsony előtti időszakban árkedvezményekkel sem könnyű a vendégeket belföldi pihenésre csábítani, addig szilveszter idején még az átlagosan 35 százalékkal többért kínált szobák is rendkívül jól fogynak - sok szálloda telt házzal köszöntheti majd az újévet. Évről évre bővül azok száma, akik karácsonyra meglepetésként valamilyen belföldi kikapcsolódásra lehetőséget biztosító ajándékutalvánnyal lepik meg szeretteiket. Ez jellemzően egy wellness-szolgáltatásokat nyújtó szálláshelyen váltható be, melyre átlagosan 50 ezer forintot szánnak - tájékoztatta a Pénzcentrumot a Szallas.hu.
A szilveszterre időzített belföldi foglalások jellemzően 2-3 főre szólnak, a szállásra - a program nélkül - átlagosan 15 ezer forintot költenek a magyarok fejenként.
Persze akadnak extrém adatok is: a legkisebb értékű, szilveszterre vonatkozó szállásajánlat például 2000 forintos áron kelt el a közvetítőcégnél, de van egy több mint 1,2 millió forintos foglalás is, igaz, itt egy nagyobb társaságról van szó. A SZÉP-kártyával történő átlagos foglalás értéke decemberben 39 446 forint, ami 3 százalékos növekedést jelent a tavalyi évhez képest.
Az elmúlt években az ünnepek idején a legnépszerűbb utazási célpontok többségét fürdővárosok adták, tavaly például a top10-es listán 9 volt ilyen. Idén ugyanakkor némi átrendeződés figyelhető meg: az élen most decemberben is Budapest végzett, a toplistán ugyanakkor már csak 6 fürdőváros szerepel, új belépőként pedig Győr, Pécs és Debrecen küzdötte be magát a tízes élbolyba. Azok, akik külföldön töltik az ünnepeket, általában 3-4 csillagos szállodát választanak, a kedvelt úti célok pedig Bécs, Prága, Donovaly és Zakopane.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A 10 legnépszerűbb belföldi utazási célpont az ünnepek idején (2014. december)
(Zárójelben a tavalyi hasonló időszak helyezései)
1. Budapest (1.)
2. Eger (3.)
3. Sopron (4.)
4. Hajdúszoboszló (2.)
5. Győr (-)
6. Pécs (-)
7. Miskolctapolca (9.)
8. Debrecen (-)
9. Gyula (5.)
10. Zalakaros (6.)
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








