Folytatódik az átlagosnál enyhébb, de jellemzően borult, párás, ködös időjárás a jövő héten is.
Több mint három kilométer hosszú, magyar és szlovén beruházásban, európai uniós támogatással épült összekötő utat és ezzel együtt határátkelési pontot avattak kedden a zalai Rédics és a szlovéniai Göntérháza (Genterovci) között.
Az összesen 3,2 kilométeres, kétszer egysávos út 7,5 tonna tengelyterhelésre készült, 90 kilométeres sebességgel lehet rajta közlekedni. Érdekessége, hogy a határátkelési ponton folyó pataknál szlovén oldalon nem hidat, hanem az út szintjénél mélyebbre ereszkedő gázlót építettek, a patak áradása esetén a víz elönti az útburkolatot.
Az több mint 1,7 millió eurós (félmilliárd forintos) összegből készült, 3,2 kilométeres út avatásán Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium államtitkára felidézte, hogy januárban a magyar és a szlovén miniszterelnök Felsőszölnök és Kétvölgy között avatott egy hasonló, a határok átjárhatóságát könnyítő utat.
Az akkori megbeszélések szerint a magyar-szlovén határon hat új útkapcsolat megteremtéséről állapodtak meg a kormányfők, s a mostani, Rédics és Göntérháza közötti avatást követően jövőre jó eséllyel újabb két út építése kezdődhet közös beruházásban.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








