Jövő hét elejétől ugyan jelentősebb átalakulás indulhat Európa időjárásában, karácsony nagy részén még enyhe maradhat az idő.
A jegypénztárakban nyomtathatják a jövőben a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) jegyeit és bérleteit, valamint ingyenes lehet a Soroksár-busz, ha elfogadják a képviselők az erről szóló előterjesztést a Fővárosi Közgyűlés csütörtöki ülésén.
Az előterjesztés szerint a nyomdában készített jegyek és bérletek erőforrásigénye, költsége, a változásokkal szembeni rugalmatlansága és biztonsági kockázatai miatt a BKK elkezdte az előkészítését az új rendszernek, amelyben a jegyeket és bérleteket a jegypénztárban nyomtatják ki hőpapírra.
Emiatt jelentős változás lesz az értékesítési folyamatban: a bérleteken az igazolvány számát, illetve a Budapest hetijegyen a nevet a tulajdonos helyett a pénztáros tünteti fel a vásárláskor. A környéki bérleteken a település, a HÉV-bérleteken a megállók nevét pedig bélyegzés helyett nyomtatással rögzíti majd a pénztáros. Az átszállójegy két darab jegyszelvény, a tíz darabos gyűjtőjegy pedig tíz önálló jegyszelvény és egy bizonylat lesz.
A beterjesztett javaslat ingyenessé tenné a Soroksár-buszt, amelyet 135 és 135A jelű járatra változtatnának. A díjmentes közlekedés igényét a kerületi önkormányzat jelentette be, Soroksár nettó 31,2 millió forintot fizet évente ezért a BKK-nak, így menetdíjbevétel-kiesés nem várható.
További változás, hogy a nosztalgiajáratokat integrálnák a fővárosi közlekedésbe, mivel a közszolgáltatás keretein kívül működő járatok nem tudnak önfenntartó módon üzemelni, ezért az egyetlen megoldás, ha közlekedésszervezői feladatellátás keretében üzemeltetik tovább a járatokat. A beolvasztással a díjszabás nem változna, ugyanakkor díjmentességet egyes csoportoknak ezeken a járatokon is biztosítanának.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








