A meteorológiai előrejelzések ónos eső érkezését jósolják pénteken, szombaton és vasárnap is. A síkosságmentesítés ónos eső esetén kevésbé hatásos, mivel az olvasztó keverék - a preventív jelleggel kijuttatott anyag is - csak akkor érvényesül, ha megszűnik a csapadék. Ezért a közútkezelő kéri a közlekedők együttműködését: ónos eső esetén lehetőleg ne induljanak útnak.
A november közepe óta téli rendben dolgozó Magyar Közút Nonprofit Zrt. 78 üzemmérnökségén 3500 dolgozó több száz géppel látja el a téli feladatokat. Az előrejelzések mellett a pillanatnyi útállapotokról 213 saját útmeteorológiai mérőállomás is szolgáltat információt az ügyeletekre. A társaság munkagépei még az ónos eső megérkezése előtt megelőző sózást végeznek az utakon.
Amíg az ónos eső esik, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. sószóró gépeinek is a jeges, balesetveszélyes úton kell haladniuk és a kiszórt só kevésbé fejti ki olvasztó hatását a folyamatos csapadék miatt. Eredményes munkát csak akkor tudnak végezni a cég szakemberei, ha az ónos eső elállt. Ekkorra azonban már sok helyen a sószórók munkáját nehezítik az utakon keresztbefordult autók, így előfordulhat, hogy a társaság járművei emiatt késlekednek. Éppen ezért nyomatékosan kéri a Magyar Közút Nonprofit Zrt. a közlekedőket, hogy az ónos esőben érintett területeken lehetőleg ne induljanak útnak.
A közútkezelő gépei ilyen időszakban nátrium- és kálcium-klorid keverékével úgynevezett nedvesített szórást végeznek. Ennek lényege, hogy a kiszórt anyag nem pereg le az út felületéről. A mellékutakon a társaság az útszóró són kívül homokot, apró kőzúzalékot esetleg salakot is használ síkosságmentesítésre. A szórógépek egyszerre 40-50 kilométert tudnak megtenni, így a síkosság-mentesítés is az időigényes feladatok közé tartozik. Ezért a cég kéri a közlekedők türelmét és megértését ezen időszak alatt.
Az autósok indulás előtt mindenképpen tájékozódjanak az aktuális útviszonyokról. Ezekről friss információkat a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Útinform szolgálatától a 06-1-336-2400-as telefonszámon, valamint a megyei ügyeleteken - elérhetőségek a www.kozut.hu oldalon - kaphatnak. A társaság weboldalán, naponta többször frissítik az útállapotokra vonatkozó információkat és hasznos téli közlekedési tanácsokat is találhatnak az érdeklődők.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








