Ha nyaralás, akkor Balaton! Legyőzhetetlen a Balaton a hazai utazók körében: a többnapos belföldi utazáson részt vevők közel fele 2010-ben is a magyar tengert választotta. Második helyen a Budapest-Közép-Dunavidék, a harmadikon Észak-Magyarország áll. A belföldi utazások jelentős része a július-augusztusi főszezonra esett, de a júniusi, illetve az őszi utazások aránya is magas volt.
A Magyar Turizmus Zrt. megbízásából a M.Á.S.T. Piac- és Közvéleménykutató Kft. nyolc éve, 2003 és 2006 között minden évben, azóta kétévente vizsgálja a magyar lakosság utazási szokásait. A kutatás három témakörre fókuszál: a vizsgálatot megelőző 12 hónap egy- és többnapos utazásaira, valamint a válaszadók által legfontosabbnak ítélt főutazásokra. A magyar lakosság 2009 novembere és a 2010 decembere között tett utazásairól végzett reprezentatív felmérés legfontosabb megállapításait az alábbiakban közöljük.
A megkérdezett háztartások közel 68%-a vett részt egynapos, 61%-a többnapos és közel 43%-a főutazáson.
Mindig a Balaton
Többnapos belföldi utazáson a megkérdezett magyar háztartások több mint 52%-a vett részt. Legnépszerűbb úti céljuk (44,5%) a Balaton volt. A második helyen a Budapest-Közép-Dunavidék (20,7%), a harmadikon Észak-Magyarország (19,3%) áll. A belföldi utazások jelentős része (41,2%) a július-augusztusi főszezonra esett, de a júniusi, illetve az őszi (szeptember-október) utazások aránya is magas volt. A belföldi utazáson részt vevők motivációi közül a rokonok és ismerősök felkeresése volt a legfontosabb: az utazások 39,9%-ának ez volt a fő célja. A második legnépszerűbb motiváció a vízparti pihenés volt, a belföldi utazások 18,3%-a esetében. A harmadik legfontosabb motiváció a nyaraló felkeresése, és jelentős az egészségturizmus (gyógykezelés és wellness) és a városlátogatás szerepe is. A fizetős szálláshelyek közül a szálloda (10,3%) és az apartman (7,5%) a legnépszerűbb. A belföldi utazások 73,8%-ában ingyenes szállást vettek igénybe a megkérdezettek. Az információt gyűjtő belföldi utazók kétharmada (67,0%) internetes honlapok, 60,1%-a korábban ott járt személyek segítségével gyűjt turisztikai információt. Egyéb információforrások: prospektusok 35,6%, útikönyvek 33,3% és térképek 33,1%.
Többnapos külföldi utazáson a megkérdezettek 23,5%-a vett részt. A külföldi utazások 13,2%-ának Ausztria volt az úti célja. Horvátországba a külföldi utazások 12,2%-a, Romániába 11,4%-a, Olaszországba 8,5%-a irányult. Az utazások 10,2%-a volt Európán kívüli. A külföldi utazások többségére (49,1%) a nyári hónapokban került sor.
Ha nyaralás, akkor vízpart
A főutazások közel 60%-a belföldi volt. A belföldi főutazások résztvevői közül legtöbben a Balaton turisztikai régiót részesítették előnyben (46,0%). A második leggyakrabban felkeresett úti cél az Észak-Alföld (11,7%), a harmadik az Észak-Magyarország régió (9,7%) volt. A fizetős szálláshelyek a főutazások esetében jóval nagyobb szerepet játszanak, mint általában az utazások esetében, közülük a szálloda (15,1%) a legnépszerűbb. A leggyakoribb fő motiváció a vízparti üdülés (42,8%) volt, ezt az ismerősök, rokonok meglátogatása (16,4%) követte. A harmadik helyen az egészségturizmusban (gyógykezeltetés és wellness) történő részvétel állt (16,1%).
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A főutazáson részt vevők 77,6% tervezi, hogy a felmérést követő három év során ismét ellátogat a belföldi főutazás helyszínére. A belföldi főutazásokkal, elsősorban a természeti környezettel és a vendégszeretettel a válaszadók elégedettek voltak. Összességében belföldi főutazásukat átlagosan 4,6-re osztályozták a megkérdezettek, 61,3% teljesen elégedettnek, 37,4% elégedettnek bizonyult.
A külföldi főutazások leggyakrabban említett úti célja Horvátország (21,2%), Ausztria (9,2%) és Olaszország (9,0%). Az utazáson részt vevők 56,7%-a tervezi, hogy a következő három évben ismét felkeresi főutazásának helyszínét, ami alacsonyabb arány, mint a belföldi főutazások esetében.
Kirándulás leginkább Budapestre
Az egynapos utazások zöme belföldre irányult. Belföldi egynapos utazáson az összes megkérdezett kétharmada, 66,5%-a járt, akik legnagyobb arányban (37,4%) a Budapest-Közép-Dunavidék turisztikai régiót keresték fel. A belföldi egynapos utazások fő céljai közül kiemelkedett a vásárlás (42,3%), továbbá a rokonok és ismerősök meglátogatása (18,3%), amit a városlátogatás (6,0%), a vízparti üdülés (5,1%) és a gyógykezeltetés (5,0%) követett. A külföldi egynapos utazások döntő részének (72,4%) Ausztria volt az úti célja, a második helyen Szlovákia (15,3%) szerepelt.
Ezek a legnépszerűbb magyar városok
A kereskedelmi szálláshelyek vendégéjszakáinak száma alapján
legnépszerűbb tíz település köre összességében nem változott 2009-hez
képest - derül ki a KSH adataiból. Az első három helyen változatlanul
Budapest, Hévíz és Hajdúszoboszló áll. A belföldi utazók körében
Budapestet Hajdúszoboszló és Sopron követte, Bük és Gyula pedig (ismét)
bekerült a legnépszerűbb tíz magyarországi város közé. A Magyarországra
látogató külföldiek körében Budapest mellett 2010-ben is a gyógyfürdővel
rendelkező, illetve a Balaton közeli települések voltak a
legnépszerűbbek: Hévíz, Bük, Hajdúszoboszló és Balatonfüred, Debrecen
pedig bekerült az első tízbe.
Hamarosan már nem csak a szupergazdagok kiváltsága lesz: ennyibe kerül egy jegy a fapados űrutazásra
A HALO Space tervei szerint 2026-tól kezdődően kereskedelmi repüléseket indít a világűrbe.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Leomlott az egykori koppenhágai tőzsde főhomlokzata
- Az Európa-bajnokságon ismét játszunk a svédekkel
- Szankciókat jelentett be Irán ellen a brit és az amerikai kormány
- Egyetemi bérkövetelések: előrelépés még nincs, államtitkári ígéret már van
- Teherán: ha Izrael úgy, akkor mi is úgy – felülvizsgálhatják a nukleáris doktrínát
- Az osztrák parlament zöld jelzést adott a 30 kilométeres sebességkorlátozásnak