A JATO Dynamics legfrissebb európai újautó regisztrációkról szóló összeállítása arról számol be, hogy az utóbbi hónapban tapasztalható jelentős német piacesés drámai hatással volt mind egy-egy márka erdeményére, mind pedig az össz-Európai eladási számokra.
Németország, Európa egykori újautó eladási nagyhatalma 29.8%-kal kevesebbet értékesített idén februárban, mint egy évvel ezelőtt, valamint súlyos "poszt-roncs" szindrómában szenved. Olaszország a múlt hónapban is megelőzte a németeket, ugyanis náluk még mindig futnak az alacsony károsanyag kibocsátású új autó vásárlását ösztönző, 1,500 és 5,000 Euro értékben érvényesíthető becserélési roncs-akciók a 10 évvel idősebb autókra.
A Volkswagen Golf az egyik legnagyobb kárvallottja a hirtelen német piacgyengülésnek, így a Ford Fiesta-t már csak 4,737 db-bal előzte meg idén februárban az egy évvel ezelőtti 9,764 db-os előnyével szemben. Az elmúlt hónapban a Golf eladások 4%-kal csökkentek Európaszerte, ami elsősorban a 9.4%-os németországi általános visszaesésnek köszönhető. Ez azért aggasztó, hiszen a modell teljes európai eladásainak szinte a fele (februárban 45.2%-a) a német piacon realizálódik.
David Di Girolamo, a JATO Consult üzletágvezetője a következőképpen kommentálta a számokat: "A korábban is tapasztalható kisebb hullámvölgyek után a német piac most a valós vásárlói bizalmat tükrözi. Amennyiben ez a trend lesz a jellemző a roncs-akciókat befejező többi európai piacon is, akkor az év közepére a teljes európai porondon 1/3-os eladáscsökkenéssel lehet számolni."
Az Egyesült Királyságban a jelenleg futó meghosszabbított roncs-akció március végén fut ki, míg Spanyolországban, Olaszországban és Franciaországban a 2010-es év későbbi szakaszaiban fejeződnek be a hasonló kedvezmény-programok. Ezen piacoknak köszönhetően a februári új autó eladási eredmények Európában összességében még mindig pozitív elmozdulást mutatnak 2009 februárjához képest (Spanyolország +47.2%, Egyesült Királyság +26.4%, Olaszország +20.5% és Franciaország +18.7%).
Modellek teljesítménye
Továbbra is Volkswagen Golf vezeti az eladási listákat, bár a német piactól való függése, most, több mint egy év után először, komolyan veszélyezteti az évek során kivívott pozícióját.
A főként Nagy-Britanniában, Spanyolországban és Olaszországban hódító Fiesta inkább kamatoztatott a német piacesésből és a Golf gyengüléséből, így sikerült felére csökkentenie a Golf-fal szembeni hátrányát idén februárban a tavaly februári pozíciójához képest. Magasan ez a két model vezeti az eladási toplistát, de a Renault Clio, a Fiat Punto, és a Volkswagen Polo is kétszámjegyű növekedést tudhat magáénak tavaly februárhoz képest.
Az Opel/Vauxhall új Astra igen erősen tört be a piacra, ennek köszönhetően ki is lökte a Ford Focus-t a top 10-ből.
Márkák teljesítménye
Februárban is a roncs-prémiumok farvizén utazó kisautók befolyásolták elsősorban a márkák teljesítményét. Különösképpen a Renault kamatoztatott sokat a Clio kiugróan magas eladási számaiból.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az Opel/Vauxhall, a Toyota és az Audi is nagy vesztesei voltak a német hanyatlásnak, mindhárom márka értékesítései igen kedvezőtlenül alakultak az elmúlt hónapban.
Helyi piaci trendek
Ebben a hónapban Olaszországnak sikerült másodszorra is elnyernie az "Európa legnagyobb újautó piaca" címet. A Fiat dominanciája, valamint a kisautók iránti csillapíthatatlan étvágyuk hozzásegítette az olaszokat ahhoz, hogy Európában egyedüliként 200,000 db fölötti újautó eladást produkáljanak idén februárban, valamint 25.2%-os növekedést 2009-hez képest az év első két hónapját vizsgálva.
Spanyolországban 47.2%-kal emlekedtek februárban az újautó forgalombahelyezések; egy lenyűgöző eredmény, mely egyértelmű bizonyítéka annak, hogy a piac kikászálódott a 2008-ban elszenvedett krízisből. A legtöbbet a Ford Fiesta, a Nissan Qashqai, a Hyundai i30 és az Opel Astra és Corsa nyertek a spanyol piac erősödésén.
Nagy-Britannia is igen szépen muzsikált az újautó eladások terén idén februárban, plusz 28.7%-kal meghaladva a 2009-es év első két hónapjának összesített eredményét, viszont ne tévesszük szem elől azt a tényt, hogy a brit piacon még mindig futnak a meghosszabbított roncs-programok, melyek bevezetése óta több mint 320,000 db új autó talált gazdára a program által nyújtott kedvezményeknek köszönhetően. Az SMMT brit autóipari szervezet szerint idén februárban pedig minden ötödik új autót regisztráltak a még futó roncs-akcióknak köszönhetően.
Németország mostani problémáján túl igen éles határvonal rajzolódik ki az akciók által támogatott nyugat-európai piacok, valamint a költségvetési roncs-kedvezményeket nélkülözni kénytelen kelet-európai piacok új-ató eladási számai között.
Di Girolamo a következőképpen összegzi a helyezetet: "A teljes kép még mindig korántsem pozitív. Kelet-Európában ugyan kisebb mértékű visszaesés tapasztalható, azonban ez inkább a bázis időszak gyengeségéből adódik, mintsem a piacok valós erősödéséből, sajnos. Már 2009-ben láttuk a számokon a recesszió hatásait, melyek a mai napig is folytatódnak. Azonban Nyugat-Európa valós számai sem kecsegtetőbbek ha leszámítjuk a roncs-akciók által gerjesztett látszólagos keresletnövekedést, mint ahogy azt a német példa is bebizonyította."
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Másképp járnak a reptéri BKK-járatok a következő napokban
- Rájöttek, mi okozhatta az áradást hozó dubaji felhőszakadást
- Késelés lett a társasházi vita vége
- Nem minden kérdésben ragaszkodnak a lengyelek a vétójoghoz
- Szijjártó Péter: megkezdődött Paks 2 reaktortartályának gyártása
- Száz éve nem látott pusztítást végzett a fagy a cseh gyümölcsösökben