A nyáron célzott akcióval is fellépnek a parkolóhelyeket indokolatlanul foglaló, elhagyott autók ellen.
A PricewaterhouseCoopers szakértői szerint 2010 is kihívásokkal telinek ígérkezik az európai autóipar számára. Az eladási mutatók várhatóan elmozdulnak a holtpontról.
"A globális autóipar több mint, százéves történelmében 2009 volt az egyik legnehezebb év. A recesszió rámutatott, hogy milyen szoros kapcsolat van a nemzetgazdaságok és az autóipari szektor állapota között. Az autóipar csak Európában mintegy 2 millió munkavállalót foglalkoztat közvetlenül és további 12 milliót közvetetten, ezért túl fontos ahhoz, hogy elbukjon" - hangsúlyozta Armin Krug, a PricewaterhouseCoopers autóipari csoportjának budapesti vezetője.
Az öreg kontinensen jelentős gyártási kapacitás maradt kihasználatlanul, szakértők szerint csak az Európai Unió országaiban mintegy 6,5 millió darab. Ez annak ellenére is így van, hogy Európában több kormány roncsautó-programokkal támogatja az autópark megújítását.
A PwC szakértői szerint a személyautók iránti kereslet mintegy 900 ezerrel lesz kevesebb 2010-ben az Európai Unióban, amelynek a legfőbb oka a német autópiacon tapasztalt jelentős keresletcsökkenés.
A prognosztizált csökkenés azért nem drasztikusabb, mert a roncsautó-programokból kimaradó EU országok növekedésnek indultak és - az elmúlt két év visszaesése után - emelkedik a kishaszongépjárművek iránti kereslet is.
Kelet-európai helyzetkép
A tavalyi évben Kelet-Európa gyártási teljesítménye becslések szerint 48%-ot esett 2008-hoz képest. Bár 2010 is kihívásokkal telinek ígérkezik, az eladási mutatók várhatóan javulni fognak. A főbb európai piacok kilábalása a válságból szintén pozitív tendencia az autóexportőr országoknak. Idén valamennyire az uniós kishaszongépjárművek piaca is magához tér majd és ez a trend pozitívan hat az Európai Unióba exportáló kelet-európai autógyárakra.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A jövő még nagyobb versenyt hoz
A globális autóipar minden szereplője arra koncentrál, hogy meghatározó tudjon maradni az állandóan változó üzleti környezetben. A nagy kérdés azonban az, hogy az adott vállalat tud-e újat mutatni technológiai portfoliójával, illetve tud-e terjeszkedni a régiójában. A jövőben várhatóan megnő a vállalatfelvásárlások és egyesülések száma.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








