X6-osra cserélte régebbi X5-ös autóját Szabó Zsófi. Nem semmi, mennyibe került.
Befektetésnek pocsékak a luxusautókba rendelhető legújabb technikai fejlesztésekre alapuló méregdrága extrák, négy nagyobb kerék vagy egy ízléses metálfényezés viszont jó húzás lehet újautó-vásárláskor - derül ki a használtautó-értékeléssel foglalkozó brit Glass's új felméréséből.
Brit autópiaci szakértők egy minap megjelent tanulmányukban azt vizsgálták meg, hogy a kocsikba rendelhető különböző extrák az új árukhoz képest mennyivel emelik a használtautók értékét. A technikai extrák értéke még a fiatalabb használt járgányoknál is a töredékére csökkent, míg sok esetben az egyszerűbb plusz csomagok értéke növekedett az évek során.
Az új értékük átlagosan 86%-át veszítik el például a luxusautókba rendelhető követési távolságtartóval ellátott radarrendszerek. Az Audi, BMW és a Mercedes zászlóshajóiba átlagosan 1750 fontba (valamivel több, mint félmillió forintba) kerül újonnan egy ilyen berendezés, azonban egy egyéves ugyanolyan, de a radarral nem rendelkező használtautóért átlagosan már csak 250 fonttal lehet többet elkérni ezért az extráért Nagy-Britanniában. Hasonlóan magas (80% körüli) egy év alatt bekövetkező értékvesztéssel lehet számolni éjjellátó berendezés rendelése esetén is.
Meglepő módon léteznek olyan plusz felszereltségek, amelyek értéke akár emelkedhet is az évek során. A technikai kütyükkel éppen ellentétesen sokkal kedvezőbb árat kaphat a tulajdonos használtautójáért, ha gyári kialakítású optikai tuning elemekbe ruház be. A piackutatás példaként a 325i BMW-hez rendelhető 2500 angol font (733 ezer forint) értékű M sportcsomagját említi, ami egy év elteltével akár 3500 fontot is érhet a piacon. Ugyanígy akár ezer fonttal is megnyomhatja a használtautónk értékét, ha nullkilométeresen az alap kialakításnál egy vagy két számmal nagyobb felniket rendelünk hozzá.
Hasonlóan jó befektetésnek számít, ha népszerű fényezéssel kérjük az autónkat. Ennek segítségével nem csak a kocsi újraértékesítési ára növekedhet, hanem az eladására fordított idő is rövidülhet.
Hamarosan már nem csak a szupergazdagok kiváltsága lesz: ennyibe kerül egy jegy a fapados űrutazásra
A HALO Space tervei szerint 2026-tól kezdődően kereskedelmi repüléseket indít a világűrbe.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Az újságírókat sem kíméli az ukrajnai háború
- BKK: vasárnap kezdődik a fővárosi tavaszi nagytakarítás
- Műszaki információk szivárogtak ki az iPhone 16-ról
- Újabb csalási trükkre figyelmeztet a Telekom
- Szokatlan hiba miatt hívják vissza a Tesla új gyöngyszemét
- Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani