16 °C Budapest

Gázszag a Maruti Suzukinál: robbantani készülnek

Pénzcentrum
2009. június 23. 15:02

Az indiai Maruti Suzuki elnök-vezérigazgatója a gyár mai sajtótájékoztatóján bejelentette, hogy a személyautók gyártásában 2010-re kategóriánként legalább egy modell esetében ráállnak a CNG (sűrített földgáz) meghajtás előállítására.

"Terveink szerint 2010-től minden kategóriában legalább egy modell elérhető lesz CNG-meghajtással, ezzel párhuzamosan leállítjuk az LPG (folyékony gáz) meghajtású autók előállítását" - mondta a vezérigazgató.

Az új erőforrások környezetvédelmi besorolása a nemzetközi sztenderdek szerint egy szinttel kedvezőbb, és bár az előállítási költségek magasabbak, hosszú távon az új rendszer használata pénztárcakímélőbbnek bizonyulhat.

Meg nem erősített hírek szerint elsőként az eladási toplisták élén álló Alto lesz elérhető az új erőforrással, de a vásárlók első alkalommal csak 2010-ben találkozhatnak a szalonokban a CNG meghajtású modellel.

Indiában a gáz egységára mindössze harmada a benzinnek, ami piaci robbanást eredményezhet az eladások tekintetében. A költségmegtakarítás a csökkentett szennyezőanyag-kibocsátású és környezetbarát autók esetében óriási lehet. Indiában vannak olyan tartományok, ahol a teljes tömegközlekedést gázüzemű járművek biztosítják.

A megfelelően kialakított sűrített földgázzal működő motor a benzinmotorral összehasonlítva legmagasabb tengelyteljesítményt nyújt, mivel a sűrített földgáz oktánszáma magasabb, mint a benziné. Az Otto-motorokhoz alkalmazható CNG berendezés tartalmaz egy nyomás szabályzót, egy gázkeverőt, vagy gáz-injektort. Az újabb CNG berendezések elektronikusan több pontos befecskendezéssel működnek, hasonlóan a napjainkban használt autókban működő gázolaj befecskendezési rendszerekhez.

NAPTÁR
Tovább
2021. szeptember 24. péntek
Gellért, Mercédesz
38. hét
Szeptember 24.
Kutatók éjszakája
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?