Úgy fest, a Tata Motors a lehető legjobbkor lépett piacra hat héttel ezelőtt a 2 ezer dollárba kerülő Nano-jával, hiszen a 16 napig tartó foglalási periódus alatt mintegy 203 ezer autóra fizettek elő vásárlók.
Alig hat héttel a világ legolcsóbb autójának titulált Tata Nano debütálása után már több százezren vallhatják tulajdonosnak magukat. Az Indiai Autógyártók Szövetsége (SIAM) elnöke szerint a Nanonak sikerült először ilyen gyors népszerűségre, és gazdára szert tennie. Összehasonlításképp, a szintén kisautónak számító, Indiában igen közkedvelt Suzuki Alto-ból 2000 óta összesen 93 ezer darabot sikerült eladni az országban.
Az új autó piacra való gyors berobbanása persze meglehetősen jól jön most a Tata Motorsnak, hiszen tavaly márciusban vásárolta meg a Fordtól a Jaguart és a Land Rovert, amihez 3 millió dollárnyi hitelhez folyamodott. Törleszteni tehát most van miből.
Az előjegyző vásárlóknak ugyanis az autó teljes vételárát ki kellett fizetniük, ami 507 millió dollárt hozott az autógyár konyhájára. Az autók leszállítása júliusban kezdődik, azonban többeknek egy évnél is hosszabb ideig kell majd várakozniuk, amíg áhított kocsijuk legurul a futószalagról.
A cég azt is vállalta, hogy az első 100 ezer legyártott autót sorsolás útján fogja "kiosztani" a vásárlók között, legkésőbb 2010 végéig, a többieknek azonban nem tudnak határidőt szabni, de aki nem bírná kivárni a sorát, visszakérheti a befizetett összeget. A türelmesebbek számára viszont akár kamatot is fizet a cég a pénzük után.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Márpedig várakozniuk biztosan kell majd a leendő tulajdonosoknak, hiszen egyelőre csak az Észak-Indiában található Pantnagar-i gyárban folyik a gyártás, a tervezett Nano-gyár - ami évente 250 ezer példányt tudna legyártani - jövő év végéig szinte biztos, hogy nem készül el.
Az óriási siker azt igazolja, hogy az olcsó autóknak igenis nagy piaca van, főleg most. Rá is kapcsolt néhány másik autógyártó, például a Suzuki India ezen a héten jelentette be, hogy egy 660 köbcentis autót dob a helyi piacra, az árát azonban még nem tette közzé. De a Renault, a Toyota és a Hyundai is hasonlót tervez.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








