Nyaralások, városlátogatások alkalmával sokan tömegközlekedés, vonatozás, buszozás helyett inkább az autóbérlést választják a kényelem és szabadság kedvéért. Nagyobb társaság vagy család számára egy jól megválasztott autó akár olcsóbb is lehet, ugyanakkor még az autó leadása után is érhet minket meglepetés, hiszen előfordulhat, hogy utólag számítanak fel díjat például a kárpit összepiszkolódása, vagy egyéb kár miatt. Lássuk, mire érdemes figyelni mielőtt autót bérelnénk!
Egyáltalán ki bérelhet autót?
A legtöbb nagy autókölcsönző cég feltételül szabja, hogy a bérlő, illetve aki az autót vezeti 25 évesnél idősebb legyen. 25 év alatti autóbérlők esetében általában pótdíjat számítanak fel (Young Person's Surcharge), ami jelentősen megnövelheti a bérlés költségét, ráadásul sokszor online foglalás esetében fel sem tüntetik az árban, hanem csak helyben közlik ennek tényét.
Az életkoron kívül azt is gyakran kikötik, hogy legalább 2 éve vezetői engedéllyel rendelkezzen az bérlő, sőt egyes EU-n kívüli országokban még nemzetközi jogosítványt is kérhetnek. Érdemes tehát ezekről foglalás előtt informálódni a kölcsönző cégnél.
Mire figyeljünk bérlés előtt?
Az interneten már számos olyan keresőoldallal találkozhatunk, melyek több, akár 20-30 autókölcsönzéssel foglalkozó cég ajánlatait gyűjtik össze, és ezekből választja ki az általunk megadott paraméterek szerint a legkedvezőbb ajánlatot. Érdemes tehát ezekkel az oldalakkal kezdeni a keresgélést a legjobb ajánlat reményében.
Miután kiválasztottuk a legvonzóbbakat, mindenképp nézzünk utána, hogy a kecsegtető alacsony ár valóban minden költséget fedez-e. A legfontosabb a biztosítási díjban foglaltak ellenőrzése, vagyis hogy milyen esetekre terjed ki, és mikor terhel minket az anyagi felelősség a biztosítási esemény bekövetkezésekor.
A legtöbb autókölcsönző esetében a töréskárt fedezi a kölcsönzés díja. Azonban ha az ablakokban, légzsákokban, gumikban, a tetőben keletkezik valami kár, továbbá a vontatás díjára és a hanyagságból vagy szándékosan elkövetett károkra nem mindig érvényes a biztosítás (Super collision damage waiver). Érdemes tehát elolvasni az apró betűs részeket.
Szintén fontos tényező, hogy lopáskár esetén fedezve vagyunk-e, vagy erre külön biztosítást kell kötnünk. Szinte bizonyos azonban, hogy balesetbiztosítást magunknak kell intéznünk, hiszen sem saját, sem utasaink, sem az esetleges harmadik fél balesetből bekövetkező sérülését nem fedezi a biztosítási díj.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Természetesen ezek mindegyike megköthető a kölcsönző cégnél is bizonyos felárért cserébe, érdemes azonban ezek díjáról is külön érdeklődni, hiszen jelentős különbségek lehetnek a cégek között.
Legtöbb helyen kérhető olyan biztosítás is, amely baleset esetén a bérlő által viselendő autóbiztosítás önrészét is fedezi.
A biztosítási díjakon felül azonban számos apró díjtétel is megnövelheti a költségeket. Ne lepődjünk meg, ha például az autó kitisztításáért, vagy nem teli tankkal történő visszavitel esetén külön díjat számítanak fel, akár több ezer forintos nagyságrendben.
Ami azonban talán még ezeknél is fontosabb, hiszen akár meg is hiúsulhat miatta a tervezett autóbérlés, az a fizetés módja. Külföldön a legtöbb nagy autókölcsönzőnél nem lehet készpénzzel fizetni, sőt még bankkártyák közül sem akármelyikkel, van hogy még a dombornyomottat sem fogadják el. Bérlés előtt ugyanis óvadékként egy meghatározott összeget ott kell hagyni, amit zárolnak, majd az autó hibátlan visszaszolgáltatása esetén feloldanak. Azonban előfordulhat olyan is, hogy elfogadják ugyan készpénzben a letétként elhelyezett pénzt, visszafizetéskor viszont csak utólag, csekken adják vissza a pénzt.
Online foglalás esetén se elégedjünk meg tehát azzal, ha a foglalót ki tudtuk fizetni betéti kártyánkkal, érdeklődjünk a cégnél a fizetés feltételeiről, nehogy kellemetlen meglepetés érjen minket átvételkor.
Sokan bérelnek külföldi útjuk során repülőtereken autót, hiszen így megspórolhatják a reptéri transzfer költségét. Fontos azonban utánajárni, hogy mikor vannak nyitva a kölcsönzők, illetve amennyiben érkezésünkkor még zárva vannak, leadható-e az autó kulcsa valahol. Ilyenkor a kijelölt helyen szabad csak leparkolni a járművel, máskülönben komoly parkolási díjakat számíthatnak fel utólag.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








