A külföldi autóbérlés során számítanunk kell arra, hogy nem fogjuk olyan olcsón megúszni, mint azt a cégek reklámanyagaiban található kecsegtető árak alapján gondolnánk. A nyaralásra készülőknek be kell kalkulálni költségvetésbe az autók napi díja mellett a kapcsolódó biztosításokat is. A külföldi nyaralás a tervezettnél sokkal drágábbá válhat, ha a rejtett költségekre nem készülünk fel.
Ahogy leszállunk a repülőgépről, még nincs is időnk felocsúdni, máris a bérbeadó cég információs pultjánál találjuk magunkat a bérleti szerződéssel és az apró-betűs részekkel teletűzdelt biztosítási papírokkal. A biztosítási szerződések általában rendkívül kedvezőtlen feltételűek, ezeket a díjakat áthárítják a bérlőkre. Az egyre növekvő sor miatt csak felületesen tudjuk átfutni a szerződést, majd az aláírást követően átvesszük a járművet. Nagyon fontos ilyenkor az autó állapotának az ellenőrzése, mert így elkerülhető, hogy amikor leadjuk az autót, a cég olyan karcolások és horpadások miatt számítson fel többletköltséget, ami már a bérbeadáskor is az autón volt.
A Moneyexpert.com adatai szerint az öt legnagyobb brit autó bérbeadással foglalkozó cég tarifái 614-1535 font (200-500 ezer forint) között változnak az autó típusától függően. A biztosítás drága, de jó döntés a problémák elkerülése érdekében. Azt tudni kell a cégekről, hogy a nyaralók lefölözése érdekében nem mindig a legkedvezőbb biztosítási ajánlatot adják az ügyfeleknek. A biztosítások nem mindig tejednek ki a karosszériára, a tetőre, a kerekekre és az ablakokra, pedig ezek a legkönnyebben sebezhető részei az autóknak. A franciáknál az üvegek és a futómű sérüléseire nem is lehet kiegészítő biztosítást kötni. Franciaországban 550-750 font (175-240 ezer forint) között változik, az olaszoknál ezer font (320 ezer forint) környékén vannak az átlagos bérleti díjak jelenleg.
Az utazóknak jó hír, hogy egyre több független biztosító jelenik meg a piacon, ennek köszönhetően csökkenhetnek a díjak. Az új vállalatok az autó azon részeire is kötnek kiegészítő biztosítást, amelyeket az autós cégek kizártak. Az internetes oldalakon 2,5-4 font (800-1300 forint) közötti napidíjakat reklámoznak, a biztosításokat viszont online meg lehet kötni még az utazás előtt, így van elég idő ellenőrizni a kondíciókat és a feltételeket.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








