Érdekes kutatási eredményeket tett közzé a brit Thatcham Motor Insurance Research Centre, mely rávilágított arra, hogy a legtöbb igazán keresett személyautón csak díszként funkcionál a lökhárító és egy minimális sebesség melletti ütközés is az egekbe röpítheti a javítási számlát.
A törésteszteket elölről és hátulról történő ütközésekkel, 6 mérföld per óra (mintegy 10 km/h) sebesség mellett hajtották végre. 10 bestseller autót vizsgáltak, így összesen 20 törést szimuláltak, melyből 11-nél "gyenge" minősítést adtak a lökhárító teljesítményének.
Csak egyetlen esetben ítélték oda a "jó" minősítést, egyszer az "elfogadhatót" és 7 alkalommal a "marginálist".
A teszt legsötétebb foltját a Suzuki Swift szolgáltatta, melyet a 10 km/h-s elölről és hátulról történő ütközés után 4600 fontba került volna megjavíttatni, azaz a több mint 1,6 milliós költség gyakorlatilag az autó leírásával lett volna egyenértékű.
A Honda CR-V, a Citroen C4 Picasso és a Land Rover Freelander 2 szintén gyenge minősítést kapott mind elölről, mind hátulról történő ütközés esetén, mely azt jelenti, hogy a keletkezett kár értéke a teszt során lökhárítónként meghaladta az 1350 fontot, azaz csaknem 480 ezer forintot.
A jó minősítéshez lökhárítónként 350 fontnál alacsonyabb kárértéket kellett elérni, melyet a Ford S-Max tudott produkálni hátulról, a Toyota Auris pedig elölről kapott elfogadható minősítést.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Szakértők szerint a Toyota Auris az élő példája annak, hogy egy jó lökhárító nem feltétlen veszélyes az elütött gyalogosokra, ez az autó ugyanis az Euro NCAP gyalogosbiztonsági teszteken is csaknem kiváló minősítést szerzett.
A legújabb teszt rávilágít arra, hogy a legkedveltebb autók többségének nincs is valós lökhárítója, csak egy díszalkatrész került a helyükre, melyek az alapfunkciót egyáltalán nem töltik be. Ez persze csak egy esetleges ütközés során derül ki, amikor a kárérték az egeket verdesi...
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








