4 °C Budapest

Hogyan bukhatunk az autón 40 százalékot?

Pénzcentrum
2007. október 24. 08:30

A személyautó-piac 5,9 százalékos visszaesésével párhuzamosan a haszonjárművek eladásai 4,7 százalékkal nőttek: 2007 első kilenc hónapjában 15 178 kisteherautót vásároltak a hazai vállalkozások. Személyautóból október elsejéig 129 ezer kelt el. A haszonjárművek üzemeltetői jó adósok, itt ritkán fordul elő, hogy fizetésképtelenség miatt vissza kell venni autót - írja a Népszabadság.

A flottaeladások mindig is stabil részét képezték az autópiacnak: amíg a magánszemélyek által vásárolt személyautók száma csökkent, a céges és flottaeladások nőttek. A flottavásárló még az aktuális akció mellé is további árkedvezményeket sajtolhat ki, hiszen a vállalkozások tartós és hosszú távú együttműködést jelenthetnek, már ha sikerül megtartani az ügyfeleket, mert a márkák egymást licitálva versenyeznek, még akkor is, ha csak egyetlen darabról van szó.

A flottavásárlásoknál nem elsődleges szempont az ár, hiszen fontos tétel a szervizköltség és a visszavásárlás, vagyis az értékvesztés: az a jó, ha az autó maradványértéke minél magasabb. Ma már nem fapadosak a flottában beszerzett autók sem, hiszen egy klímaberendezés nemcsak a vezető munkafeltételeit, kényelmét, biztonságát javítja, hanem a majdan eladásra kerülő autó piacképességét is. Az árengedmények mellett fontos költségszempont a szerviz, melyekből szintén lehet alkudni. Nem véletlen, hogy ezen a területen is jelentős kedvezményekkel próbálnak vevőt csalogatni a forgalmazók.

A nagy flották vásárlói olykor annyira nyomott áron kapják az autókat, hogy azon nem marad haszna a kereskedőnek. Igaz viszont, hogy a kedvezmények visszavásárláskor ütnek vissza, hiszen alacsonyabb lehet a beszámítási ár. A nagy flották egyébként is lefelé nyomják az árakat, hiszen a tömeges eladás miatt tovább nő az amúgy is telített használtautó-kínálat.

Leginkább a kiszuperált kölcsönzői autókon lehet bukni, mert egy év alatt 40-50 százalékkal veszítenek értékükből, a nagyobb motorral szerelt modellek annyira nem kelendőek, hogy akár fél pénzért is megszabadulnának tőlük.

A vevők általában a kisebb értékvesztésű alsó középkategóriás autókat keresik. Néhány márkánál - Opel, Ford, Peugeot - a flottaeladások a forgalom 30-40 százalékát teszik ki, a Mazdánál és a Toyotánál ez az arány 10 százalék körül van.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A kisebb flották érdeklődésének növekedésével magyarázható, hogy erősödött a kishaszonjármű-piac, összességében azonban továbbra is inkább a multinacionális cégek jelentik a legstabilabb bázist.

A magyar piacon negyven márka kínál haszonjárművet, ezek közül harminckettő foglalkozik 3,5 tonnánál kisebb összgördülő tömegűekkel. A Jato - az autópiaci statisztikákat vezető világcég - adatai szerint a Ford továbbra is vezet Magyarországon 2700 autóval, a legnépszerűbb típusból, a Transitból október közepéig 1500 kelt el.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. december 24. szerda
Ádám, Éva
52. hét
December 24.
Szenteste
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?