A fogyasztó állandó törekvése a minél kényelmesebb, nagyobb, biztonságosabb és alacsonyabb fogyasztással rendelkező modellek elérésére adja az autógyártás motorját. Így volt már ez az első modellek és innovációk megjelenésekor, és fokozottan érvényesül ma is, amikor a még megszámlálható autógyárak megszámlálhatatlan modelljéből választhatunk használtat vagy újat, kicsit vagy nagyot.
A legrosszabb modellek elkerüléséhez azonban folyamatosan figyelemmel kell kísérni az autópiacról érkező híreket, a közvéleménykutatások eredményét, s még így sem lehetünk biztosak abban, hogy a nagy gonddal kiválasztott négykerekű hosszú távon is megfelelő megoldást nyújt majd számunkra.
A Time a CNN-nel együttműködésben megalkotta minden idők legrosszabb modelljeinek listáját, hogy segítségen nyújtson a választásban és megmutassa a probléma korántsem új keletű, még a T-modell megszületése előtti időkből származik. A következőkben ennek a listának a szereplőivel ismerkedünk meg közelebbről.

Egészen elképesztő elképzelésekkel találkozhatunk a második világháború előtti időszakból. Akár a ló nélküli lovaskocsiról, akár a stabilitás érdekében megnövelt kerékszámú, összesen nyolc kerekes modellekről beszélünk, mindenképpen igaz, hogy az autóipar megszületését olyan mai szemmel mulatságos innovációk kísérték, melyek megteremtették a mai letisztult forma megszületésének lehetőségét.
Ekkor is jellemző volt már azonban, hogy az autógyártók a lehető legolcsóbb megoldásokra törekedtek, így jöhetett létre a Briggs and Stratton Flyer, amely gyakorlatilag egy négy kerékre helyezett utcai pad, szélvédő és bármilyen karosszéria nélkül.

A második világháborút követően is érdekes ötletekkel találkozunk, vegyük például az első kétéltűt, vagy azt a közutakra tervezett repülőt, mely végül az Aerobile képében öltött testet. A problémásabb modellek között azonban egyre nagyobb hangsúlyt kapott a fogyasztás és a biztonság is.
A kor legnagyobb érdekességének a Zunndapp Janus tekinthető, amely a bicikligyártásról elhíresült gyár első négy kerekű terméke. Az összesen 14 lóerőt megtestesítő járgányt alacsony végsebessége eleve halálra ítélte, de fokozta a hatást az egészen szokatlan belső kialakítás is: az utasok ugyanis egymásnak háttal helyezkedhettek el.

Az 1960-as évektől kezdve a legtöbb problémát okozó modellek a sportkocsik között összpontosultak, de továbbra is találkozhattunk olyan innovációval, mely első pillantásra sem az utakra termett. Az 1961-ben született űrautó, a Peel Trident akár az E.T.-ben is szerepet kaphatott volna.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

A 70-es és 80-as évek modelljeit tartalmazó listán egyértelműen túlsúlyba kerültek a sportkocsik, melyek esetében a gyártók csak nagy nehézségek árán tudták összhangba hozni a motorkapacitást a biztonsággal.
Emellett a legrosszabbak között megtalálhatjuk a keleti blokk csúcsmodelljeit: a Trabantot és a Yugo GT-t is. Utóbbi a megjelenése utáni első hetekben hatalmas sikernek számított az Egyesült Államokban, ám az alacsony ár alacsony minőséggel társult, melynek hatására több ezer Yugo került vissza a kereskedésekbe.

A legkevésbé értékes modelleket tartalmazó 50-es lista legérdekesebb részét a 90-es évek legrosszabb autóit tartalmazó fejezet adja. Sokakat meglephet például, hogy a németek sokszor dicsért luxusautója, a 2002-es BMW 7-es széria is a nem kívánatos modellek körét gazdagítja.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








