Minden idők legrosszabb autói - a Tiéd rajta van a listán?

Pénzcentrum
2007. szeptember 17. 13:00

A fogyasztó állandó törekvése a minél kényelmesebb, nagyobb, biztonságosabb és alacsonyabb fogyasztással rendelkező modellek elérésére adja az autógyártás motorját. Így volt már ez az első modellek és innovációk megjelenésekor, és fokozottan érvényesül ma is, amikor a még megszámlálható autógyárak megszámlálhatatlan modelljéből választhatunk használtat vagy újat, kicsit vagy nagyot.

A legrosszabb modellek elkerüléséhez azonban folyamatosan figyelemmel kell kísérni az autópiacról érkező híreket, a közvéleménykutatások eredményét, s még így sem lehetünk biztosak abban, hogy a nagy gonddal kiválasztott négykerekű hosszú távon is megfelelő megoldást nyújt majd számunkra.

A Time a CNN-nel együttműködésben megalkotta minden idők legrosszabb modelljeinek listáját, hogy segítségen nyújtson a választásban és megmutassa a probléma korántsem új keletű, még a T-modell megszületése előtti időkből származik. A következőkben ennek a listának a szereplőivel ismerkedünk meg közelebbről.


Egészen elképesztő elképzelésekkel találkozhatunk a második világháború előtti időszakból. Akár a ló nélküli lovaskocsiról, akár a stabilitás érdekében megnövelt kerékszámú, összesen nyolc kerekes modellekről beszélünk, mindenképpen igaz, hogy az autóipar megszületését olyan mai szemmel mulatságos innovációk kísérték, melyek megteremtették a mai letisztult forma megszületésének lehetőségét.


Ekkor is jellemző volt már azonban, hogy az autógyártók a lehető legolcsóbb megoldásokra törekedtek, így jöhetett létre a Briggs and Stratton Flyer, amely gyakorlatilag egy négy kerékre helyezett utcai pad, szélvédő és bármilyen karosszéria nélkül.


A második világháborút követően is érdekes ötletekkel találkozunk, vegyük például az első kétéltűt, vagy azt a közutakra tervezett repülőt, mely végül az Aerobile képében öltött testet. A problémásabb modellek között azonban egyre nagyobb hangsúlyt kapott a fogyasztás és a biztonság is.

A kor legnagyobb érdekességének a Zunndapp Janus tekinthető, amely a bicikligyártásról elhíresült gyár első négy kerekű terméke. Az összesen 14 lóerőt megtestesítő járgányt alacsony végsebessége eleve halálra ítélte, de fokozta a hatást az egészen szokatlan belső kialakítás is: az utasok ugyanis egymásnak háttal helyezkedhettek el.


Az 1960-as évektől kezdve a legtöbb problémát okozó modellek a sportkocsik között összpontosultak, de továbbra is találkozhattunk olyan innovációval, mely első pillantásra sem az utakra termett. Az 1961-ben született űrautó, a Peel Trident akár az E.T.-ben is szerepet kaphatott volna.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A 70-es és 80-as évek modelljeit tartalmazó listán egyértelműen túlsúlyba kerültek a sportkocsik, melyek esetében a gyártók csak nagy nehézségek árán tudták összhangba hozni a motorkapacitást a biztonsággal.

Emellett a legrosszabbak között megtalálhatjuk a keleti blokk csúcsmodelljeit: a Trabantot és a Yugo GT-t is. Utóbbi a megjelenése utáni első hetekben hatalmas sikernek számított az Egyesült Államokban, ám az alacsony ár alacsony minőséggel társult, melynek hatására több ezer Yugo került vissza a kereskedésekbe.


A legkevésbé értékes modelleket tartalmazó 50-es lista legérdekesebb részét a 90-es évek legrosszabb autóit tartalmazó fejezet adja. Sokakat meglephet például, hogy a németek sokszor dicsért luxusautója, a 2002-es BMW 7-es széria is a nem kívánatos modellek körét gazdagítja.

Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 26. péntek
Ervin
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm