A bebukott szerződések hatására szigorítanak a pénzintézetek, egyre szigorúbb hitelképességi vizsgálatnak vetik alá az igénylőket - írja a Népszabadság.
Tavaly összesen közel 22 ezer autó került vissza a finanszírozókhoz, az idén ez a szám viszont már augusztusra teljesült. A szigorúbb vizsgálatok ellenére a hitelezés volumene nem csökkent, csak a szerződések darabszámában van kis csökkenés.
A hitelezők szemléletváltása alapján már nem a terjeszkedés a legfőbb szempont, hanem az, hogy biztos üzleteket kössenek. A kisautók területén a finanszírozók szerint már szinte katasztrofális az ügyfelek fizetőképessége.
A Raiffeisen Lízing vezérigazgatója azt nyilatkozta, hogy ezentúl megválogatják a partnereiket, még akár a piaci részesedés csökkenése árán is. A K&H Lízing szintén ezen az állásponton van, náluk a szigorúbb szűrőnek köszönhetően 40 százalékkal kevesebben jutnak át rajta mint tavaly ilyenkor.
A valós helyzet azonban még rosszabb, mint a nyilvánosságra hozott adatok. A márkakereskedők sokszor képesek saját számlára megvenni a gyártó által elvárt autómennyiséget, hogy meg tudjanak felelni az elvárásoknak.
A Merkantil Car vezérigazgatója szerint nem ilyen rossz a helyzet, augusztus végéig 65 milliárd forintot helyzetek ki, és havi átlagban 194 autót kellett visszavenniük. A K&H az első fél évben 400 autót vett vissza a tulajdonostól, a Raiffeisen esetén az elmúlt 3 hónapban 100 autó került vissza.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A Magyar Lízingszövetség adatai szerint az első félévben 10 százalékkal kevesebb autófinanszírozási szerződést kötöttek tavalyhoz képest. A pénzügyi vállalkozások féléves mérlege alapján szerint 1423 milliárd forintot tett ki a gépjármű-finanszírozás, amiből 886 milliárd volt a háztartások kötelezettsége. A 666 milliárdos pénzügyi lízing állományból 22 milliárd volt lejárt követelés, az 1200 milliárdos hitelállományból pedig 48,7 milliárd június végén.
A finanszírozók mindenképpen erősíteni akarják a biztosítéki hátteret, illetve a hitelképességi vizsgálatokat, hogy olyan igénylő ne vehesse igénybe a finanszírozási lehetőségeket, aki később nem tud fizetni.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








