16 °C Budapest

Ha így folytatódik, sok autókereskedő bezárhatja a boltot

Pénzcentrum
2007. január 16. 14:00

Míg 2005-ben csak 4,3 százalékkal estek vissza az újautó eladások az egy évvel korábbihoz képest, addig 2006-ban már 5,6 százalékkal - ez derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) által közzétett jelentésből.

A márkák közül a legnagyobb növekedést a Chrysler, a Lexus, a Ssangyong és a Lancia érte el, míg a Chevrolet, a Lada, a Maserati, a Mini, a Renault és a Seat közel húsz százalékkal kevesebb autót értékesített, mint egy évvel korábban. Az év legnagyobb vesztese a Suzuki 2,3 százalékot veszített piaci részesedéséből.

2006-ban a magyar újautók piacán 187 ezer 842 személyautót és terepjárót értékesítettek a kereskedők. Szakemberek szerint, a tavalyi évhez hasonlóan az idén is az értékesítések szűkülése és a piac átrendeződése várható.

A Suzuki tavaly 32 ezer 639 autót értékesített, 6481-gyel kevesebbet, mint egy évvel korábban. A Suzuki mégis biztosan vezet a magyar piacon, a 21 ezer 498 autót értékesítő Opel és a 19 ezer 88 autót eladó Ford előtt. A Ford és a Skoda 2006-ben helyet cserélt, a cseh márka eladásai hét százalékkal estek vissza, 16 ezer 669 eladott járművel.

Tovább folytatódott a kategóriák átrendeződése, 2006-ban jelentősen visszaestek a mini- és a kisautó kategória eladásai (89 ezer 287 eladott autó, 86,6 százalék) és komolyan nőtt az egyterű (11 ezer 919 eladott autó, 130,9 százalék), a terepjáró (1088 eladott, 182,9 százalék) és a prémium terepjáró (1421 eladott autó, 137 százalék) hazai piaca.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. május 18. kedd
Erik, Alexandra
20. hét
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?