Az autópiac szereplői a regisztrációs adó emelkedésével, hosszabb távon a forint gyengülésével és az újautó-eladások számottevő csökkenésével számolnak - írja a Világgazdaság.
A 2006-os év minden bizonnyal vízválasztó lehet az autókereskedők és a finanszírozók számára is: az első félév végéig 3-4%-kal emelkedtek az újautó-eladások, júliustól kezdődően azonban hónapról-hónapra átlagosan 15% volt a visszaesés, így éves szinten 10% körüli értékesítés-csökkenésre lehet számítani.
Az eddigi tapasztalatok szerint a forintgyengülés hatására az ügyfelek óvatosabbá váltak, egyre többen tették le voksukat a készpénzes vásárlás mellett. A korábbi 70%-os finanszírozott arány 40-re csökkent, mely rendkívül hátrányosan érinti a kereskedőket, akik a pénzintézetektől jutalékot kapnak.
A szakemberek szerint jövőre 170 ezer új gépkocsi értékesítésére lehet számítani, így megszakadhat az elmúlt évek túlpumpált, irreális vásárlási boomja.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








