4 °C Budapest

Harcban az autógyártók - mindent bevetnek a kegyeidért?

Pénzcentrum
2006. december 1. 06:50

Talán még nem késő, hogy az amerikai autógyártók is felismerjék mennyire jelentős, szinte létkérdés számukra az olajtól való maximális függésüket csökkentése. A környezetvédelmi szempontok és a szénhidrogén-felhasználás csökkentésének előtérbe kerülését mutatja, hogy az eddig elzárkózó General Motors is behódolni látszik a világ autópiacán uralkodó trendeknek.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

Természetesen a "tölthető" elektromos hibrid technika piacra vitelére nyilvánuló erőfeszítéseik hátterében összetettebb tényezőrendszer áll annál, minthogy egyszerűen a környezetért való aggodalom vezette volna erre a lépésre az amerikai autógyártó óriást, sokkal inkább megfontolandó tényezőnek minősülhetett, hogy a feltörekvő piacok, a gyorsan fejlődő India és Kína igényeit is beleszámítva, a világpiac ellátása már korántsem lesz zökkenőmentes, így már a közeljövőben elérkezhet a hibrid autók kora.

A legújabb elektronikus technika, természetesen a hibrid gyártásban élen járó japán autógyárakat, a Hondát és a Toyotát is izgalomba hozta, bár az eléggé kétséges, hogy az autógyártók együttes erővel szeretnék megoldani az egyelőre még megfizethetetlen technika mindenki számára elérhetővé tételét. A külső hálózatról tölthető akkumulátorok iránt azonban a elektromos közműszolgáltatók körében is nagy volt az érdeklődés, nagy lehetőséget látnak ugyanis az elektromos áram, mint üzemanyag széleskörű értékesítésében.

A General Motors megtervezendő üdvöskéje körülbelül öt literes fogyasztással bír majd 100 kilométeren, hatékonysága azonban sokkal nagyobb lesz a jelenlegi hibridekénél, hiszen az akkumulátort nem a motor tölti majd fel, azt kívülről kap energiát, és az autó körülbelül 35-55 kilométer megtételére csupán erre az energiaforrásra támaszkodva is képes lesz.

Azonban sokan kétkednek a General Motors elhivatottságában, legtöbben azzal érvelnek, hogy az utóbbi években a nagyteljesítményű SUV-okkal kampányoló amerikai autógyártó volt az első, aki teljesen elektromos meghajtású személygépkocsikat forgalmazott, ám a gyártást hamar leállította.

Az elektromos irányban való elindulást a kormány és az amerikai elnök támogatja, nem kevesebb, mint 14 millió dollárral, ám ez a japán kormány ilyen ennek a területnek a fejlesztésére fenntartott 100 millió dolláros keretét meg sem közelíti. Az energia hivatal munkatársa szerint az új technológia továbbfejlesztése azonban nem egy elérhetetlen cél, és nem is a Dávid harca az autóipari Góliátok ellen, ez egy természetes átalakulási folyamat része, amelynek le kell zajlania ezen a területen.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. november 27. szombat
Virgil
47. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?