A fővárosi temetőkben drasztikusan csökken a sírhelyek újraváltási aránya: koporsós temetkezéseknél mindössze 4, urnáknál pedig 10 százalék a megújítás.
Lezárult a MobilTárca egy éve elindított tesztelése, a mobilfizetési rendszer fejlesztői szerint sikeresen vizsgázott a rendszer: a résztvevők összesen 120 millió forintot hagytak ott a boltokban úgy, hogy a telefonjukkal fizettek. Megesett, hogy a pénztáros nem akarta elhinni, hogy telefonjának érintésével tud valaki fizetni.
A használat az úgynevezett NFC-technológiával történik - ezzel a rádiófrekvenciás adatátvitellel működnek az egy érintéses bankkártyák, például a PayPass is. A felhasználók számára tehát az tűnhet fel, hogy valaki nem a bankkártyáját, hanem a telefonját érinti oda a pénztár termináljához.
Sikeres, és nagy számú tranzakciót sikerült végrehajtani a MobilTárca egy éves tesztelése alatt - mondta el Lemák Gábor, a Magyar Mobiltárca Szövetség főtitkára a szövetség csütörtöki sajtótájékoztatóján. A magyar rendszert nemzetközi szinten is az ígéretes fizetéstechnológiai fejlesztések közt tartják számon, többek között azért, mert mindhárom nagy magyar mobilszolgáltató részt vesz a fejlesztésben, bevezetésben.
Több százan a telefonjukat tartották oda
Tranzakciónként átlagosan 2900 forintot, összesen 120 milliót költöttek a tesztelők (például a mobilszolgáltatók munkatársai) egy év alatt a MobilTárca segítségével; közel ezer bankkártyát töltöttek fel a rendszerbe, 300-400 fő rendszeresen, hetente több alkalommal is használta telefonját fizetésre. Magyarországon kívül további 20 országban is fizettek a tesztelők a telefonjukkal.
A főtitkár szerint a mobiltárca képes volt a bankkártyás vásárlással felvenni a versenyt, és kiváltani a készpénzes fizetést. A cél továbbra is az, hogy alternatívát nyújtsanak a fogyasztóknak a készpénzhasználat helyett.
Ennyit az ingyenes készpénzfelvételről: itt a kijózanító pofon - KATTINTS!
Kovács Antal, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese kiemelte: a teszt alkalmas volt arra, hogy megvizsgálják, mennyire nyitottak az ügyfelek az új technológiák iránt. Kezdetben az elfogadóhelyeken - például a boltokban - is furcsán néztek azokra, akik a telefonjukkal akarták kiegyenlíteni számlájukat, az egy éves tesztidőszak azonban alkalmas volt arra is, hogy megszokják az elfogadóhelyek is az új rendszert.
Pukler Gábor a Magyar Telekom innovációs igazgatója arról is beszélt, hogy a rendszer több mint egy innovatív fizetési eszköz, többletszolgáltatásokat is kapnak a felhasználók, különféle kedvezményeket, kuponokat (például SuperShop kártyát) is lehet integrálni - ez pedig ösztönözheti őket az új technológia használatára. A szakember saját tapasztalatairól beszélve elmondta, hogy volt olyan bolti pénztár, ahol a kasszakezelő még az üzletvezetőt is lehívta, nem akarta ugyanis elhinni, hogy valaki a telefonjának érintésével tudja kifizetni vásárlását.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Szetnics László, a MasterCard regionális üzletfejlesztési vezetője hangsúlyozta, hogy rendelkezésre áll a kellő elfogadóhálózat: körülbelül 35 ezer olyan terminál van Magyarországon, amely képes PayPass-os kártyák - így a MobilTárca - elfogadására is, ráadásul egyre nő az NFC-képes mobiltelefonok száma.
A szakemberek szerint a következő időszak feladata, hogy még egyszerűbbé, egyértelműbbé váljon a szolgáltatás használata, de ugyanígy figyelni kell arra is, hogy minél több NFC-képes készülék álljon rendelkezésre. Arra számítanak, hogy hamarosan az Apple-készülékek is NFC-képesek lesznek (az amerikai világcég sokáig távol tartott magát ettől a technológiától, a várakozások szerint azonban az új, az idei évben megjelenő telefonokban már elérhető lesz ez a szolgáltatás).
Jelenleg 400-450 ezer NFC-képes készülék van Magyarországon, év végére 650-700 ezer várható. Hamarosan a mobilszolgáltatók is hangsúlyosabban jelzik majd a vásárlók felé, hogy NFC-s fizetésre is alkalmas a készülék, így 2015 év végére akár 1,2 millió ilyen okostelefon is lehet Magyarországon.
A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a cél, hogy az idei évben elinduljon a MobilTárca kereskedelmi alkalmazása, tehát még 2014-ben mindenki számára elérhető legyen a rendszer.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








