A 2025-ös karácsonyi szezon egyik legerősebb mozgatórugója a közösségi média, különösen a TikTok.
Thierry Breton, az Európai Bizottság belső piacért felelős tagja pénteken bejelentette, hogy nemrégiben megbeszélést folytatott Shou Zi Chew-val, a TikTok kínai videómegosztó platform szingapúri vezérigazgatójával, s közölte vele: a TikToknak még nagyon sok a tennivalója ahhoz, hogy megfeleljen az uniós jogszabályoknak.
"Elmondtam neki, hogy a jelenlegi állás szerint mind a tartalommoderálás, mind a túlkapások elkerülése, mind pedig a - gyermekeinket is érintő - biztonságos adatfelhasználás területén sok mindent kell még javítani" - mondta Breton a France 2 francia televíziónak adott interjúban.
Biztonsági okokra hivatkozva több nyugati ország, köztük az Egyesült Királyság, Kanada, az Egyesült Államok és több európai uniós tagország jogszabályban korlátozta már a TikTok használatát, és az Európai Parlament is betiltotta azt hivatali eszközökön. Az EU a múlt hónapban kijelölte azt 19 internetes felületet, amelyeknek egy augusztustól hatályba lépő új uniós jogszabály (az unión belüli digitális szolgáltatásokról szóló Digital Service Act) értelmében korlátok között kell tartaniuk a rajtuk közölt tartalmakat. Közéjük tartozik a TikTok is.
A jogszabály kötelezi az érintett platformokat, hogy végezzenek kockázatkezelést, könyvelésüket külső és független cégekkel végeztessék, tegyék elérhetővé adataikat a hatóságok és kutatók számára, továbbá fogadjanak el saját szabályozást is arról, hogy mi kerülhet fel rájuk. A jogszabály szerint az EU elvárja, hogy a médiavállalatok szigorúbban szűrjék ki a gyűlöletbeszédet a felületeikről.
Tiltja továbbá a gyerekeket megcélzó hirdetéseket és azt is, hogy manipulatív módszerekkel vásárlásra kényszerítsék a felhasználókat. Amelyik felület vagy cég megsérti a szabályokat, éves árbevételének akár a hat százalékát elérő pénzbüntetést is kaphat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








