Most bárki szomszédja lehet a miniszterelnöknek, ugyanis eladó egy 170 négyzetméter alapterületű ingatlan a Cinege úton.
A magyarok közel negyede hatnál is több elosztót használ otthonában, mintegy ötödük pedig soha nem ellenőrzi vásárlás előtt, hogy mennyire biztonságosak ezek a termékek. Egy friss felmérés alapján az elektronikai kisberendezések esetében a műszaki paraméterek és a teljesítmény a legfontosabb szempontok a fogyasztók számára, és a túlnyomó többség tisztában van azzal, hogy kapható már olyan elosztó, ami túlfeszültség elleni védelmet is tartalmaz.
Bár a legbiztonságosabb megoldás az, ha közvetlenül a fali dugaljba csatlakoztatjuk elektronikai eszközeinket, a magyarok mégis rengeteg elosztót használnak otthonikban. A válaszadók közül a legtöbben, 43 százalék 4-6 ilyen berendezést helyezett el lakásában, de a megkérdezettek közel negyede még 6-nál is több elosztót vet be otthon. Alig több mint 4 százalék azok aránya, akik csak alkalmanként használnak egy-egy ilyen eszközt, vagy egyáltalán nem élnek ezzel a lehetőséggel – derül ki a Schneider Electric felméréséből.
Az ár mindegy, csak a teljesítmény legyen jó
A kutatásból az is kiderült, hogy az ár messze nem a legfontosabb szempont, amikor valamilyen elektronikai kisberendezést – elosztó, hosszabbító, elektromos kábelt – vásárolunk. A felmérés során a megkérdezettek mindössze 13,6 százaléka jelezte, hogy az ár alapján dönt ilyenkor, 13 százalék számára pedig a márka, illetve a származási hely a döntő tényező. A legtöbben, a válaszadók 39,1 százaléka az egyéb műszaki paraméterek, egy elosztó esetében például a dugaljak száma alapján dönti el, hogy milyen terméket vásárol. Szintén sokaknak fontos a teljesítmény, ezt 34,3 százalék jelölte meg elsődleges szempontként ilyen termék vásárlása során.
Azt, hogy az ár mennyire nincs a döntő tényezők között elektronikai kisberendezés vásárlása során, jól mutatják azok a válaszok, amelyeket arra a kérdésre adtak, hogy mennyit fizetnének egy 3 dugaljas elosztóért. Nagyon sokan, a válaszadók negyede úgy nyilatkozott, hogy amikor ilyen terméket vásárol, számára az ár nem döntő tényező, így ez egyáltalán nem releváns kérdés számára. A legtöbben, a megkérdezettek 31,3 százaléka egyébként 1500-2500 forint közötti összeget áldozna egy ilyen termékre, és majdnem 19 százalék jelezte azt, hogy akár 2500-4000 forintot is kiadna érte.
Biztonsági kérdések
Bár viszonylag tudatosak a hazai fogyasztók az elektronikai kisberendezések vásárlása során a biztonságot érintő kérdésekben, azért van még bőven tennivaló ezen a területen az edukáció kapcsán. A kutatásban megkérdezettek 52,5 százaléka mindig megnézi vásárlás előtt, hogy átment-e tűzveszélyességi tesztelésen a kinézett elosztó, hosszabbító, vagy elektromos kábel. A válaszadók 28,1 százaléka jelezte, hogy néha ugyan eszébe jut ezt ellenőrizni, de korántsem ez az elsődleges szempont a választásnál. Ami viszont aggodalomra adhat okot, hogy a megkérdezettek közel ötödének eszébe sem jutott, hogy utánanézzen, biztonsági szempontból mi a helyzet a kiválasztott termékkel.
Szerencsére a felmérésben résztvevők túlnyomó többségének ezidáig nem kellett szembesülnie komoly károkkal amiatt, hogy zárlatos lett valamilyen elektronikai kisberendezése, például hosszabbítója, töltőkábele. A válaszadók háromnegyede még csak olyan helyzetbe sem került soha, amikor zárlatos lett egy eszköze. 22,8 százalékuk viszont tapasztalt már zárlatot több készülékénél is, és az ezzel járó szikrázást, de elektromos tüzet ez nem okozott. A felmérésben résztvevők mindössze 1,6 százaléka jelezte, hogy történt már elektronikai eszköz okozta tűz otthonában.
A tölthető belső energiaforrással rendelkező elektronikai készülékek (laptop, okostelefon, akkumulátoros barkácsgép, szépségápolási eszköz) töltése kapcsán meglehetősen tudatosan járnak el a magyarok: a megkérdezettek 63,6 százaléka mindig csak addig tölti ezeket a termékeket, amíg fel nem töltődnek és folyamatosan ellenőrzi állapotukat. A válaszadók valamivel több mint ötöde ugyanakkor már nem ellenőrzi külön, hogy feltöltődtek-e, hanem csak akkor veszi le töltőről az eszközt, amikor éppen eszébe jut, 13,6 százalék pedig azt jelezte, hogy előfordult már, hogy úgy ment el otthonról, hogy töltőn hagyott valamilyen készüléket.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ha nem kerülhető el az elosztók használata, akkor érdemes olyan berendezést választani, amelybe túlfeszültség elleni védelmet is beépítettek, hiszen ez a megoldás segíthet az elektronikai eszközök által okozott tűzesetek megelőzésében. Jó hír ennek kapcsán, hogy a megkérdezettek túlnyomó többsége, 84,1 százaléka hallott már arról, hogy léteznek ilyen eszközök.
„A felmérésünk eredményei azt mutatják, hogy feltűnően sok elosztót használnak otthonaikban a magyarok, ami biztonsági szempontból korántsem a legjobb megoldás. Ráadásul folyamatosan nő az általunk használt elektronikai eszközök száma, elég csak arra gondolni, hogy ma már több tévé, számítógép és okostelefon is található a legtöbb háztartásban. Ezek elosztókon keresztüli csatlakoztatása az elektromos hálózathoz növeli a biztonsági kockázatokat, a rendszer túlterhelését, de zárlatot is okozhat. Éppen ezért, ha nem tudjuk kiváltani az elosztók használatát, célszerű olyan terméket választani, ami rendelkezik beépített túlfeszültség elleni védelemmel” – hangsúlyozta Gendúr István, a cég értékesítési vezetője.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








