Egyetlen döntéssel borulhat az évek óta vitatott balatoni beruházás. A veszprémi kormányhivatal ugyanis elutasította a balatonföldvári Nyugati strandra tervezett kikötő engedélykérelmét.
A Balatont sok kritika éri: a nyári szezonban magas árak, gyenge minőség, turistacsapdának tartott büfék. Ugyanakkor a Magyar Konyha „Balaton 2025 – Gasztrokalauz” kiadványa évről évre bemutatja azokat a strandbisztrókat, halsütőket, lángosozókat és fagylaltozókat, ahol valódi minőség vár a vendégekre. Ezek a helyek nem olcsók — de legalább jók. Az idei listából kiderül: a tóparton ma már lehet jól enni.
A Balatont gyakran éri a kritika, miszerint a part menti vendéglátás egyszerre túlárazott és minőségében elmarad a várttól. A strandbüfék és utcai étkezők kínálata sokak számára csalódás — különösen a szezonban, amikor a tömeg és az árak egyszerre emelkednek. Ugyanakkor a tó körül egyre több minőségi, karakteres hely nyílik, ahol valódi gasztronómiai élmények várnak, még ha nem is a legolcsóbb kategóriában.
A Magyar Konyha szerkesztősége 2025-ben ismét kiadta balatoni különszámát, a „Balaton 2025 – Gasztrokalauz” című kiadványt, amely térségi bontásban mutatja be a legjobb strandbisztrókat, halsütőket, lángosozókat, pizzázókat, fagylaltozókat és BBQ-helyeket. A lista olyan vendéglátóhelyeket tartalmaz, amelyek az alapanyagokra, kreativitásra és minőségre is figyelnek, és hozzájárulnak ahhoz, hogy a Balaton ne csak nyaralóhely, hanem gasztronómiai célpont is legyen.
STRANDBISZTRÓ
- Chef Beach (Zamárdi)
- Fíling (Csopak)
- Kalóz (Balatonudvari)
- Kicsi csóka (Balatonfügyörök)
- Málna (Balatonlelle)
LÁNGOS
- Csipi néni (Zamárdi) Hilda Lángosa (Köveskál)
- Lángos world (Balatonmáriafürdő)
- Pék-lángos (Balatonszemes)
- Pippi papa (Nemesgulács)
HALSÜTŐ
- Fish House (Sóstó)
- Fogas Bisztró (Alsóörs)
- Halvödör (Balatonszemes)
- Oszi bácsi (Szigliget)
- Süllői értekezlet (Tihany)
FAGYLALT
- Hirschmann (Zamárdi)
- Kő fagyi (Mindszentkálla)
- Margáreta Fagyizó (Balatonszemes)
- Vitorlás (Balatonmáriafürdő)
- Tejvirág (Balatonboglár)
Rendkívüli! Jön a Szilveszteri Szuperlottó: 7 milliárd forint lesz a főnyeremény, ilyen még nem volt
A Szerencsejáték Zrt. az Ötöslottóra építve különleges nyereményjátékot hirdet meg 2025 végére.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








