Egyre több panasz érkezik a fogyasztóvédőkhöz a csomagküldő cégek és webáruházak működésével kapcsolatban.
A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a Sport & Tip sportfogadás-tanácsadó oldal megtévesztően reklámozta szolgáltatásait biztonságos pénzkereseti lehetőségként a fogyasztók számára. A tisztességtelen – ráadásul több esetben burkolt – hirdetésekért számos influenszer és ügynökség is bírságot kapott.
„Extra biztonságos! Azoknak ajánljuk, akik hosszú távon biztonságosan szeretnének pénzt keresni.” „30 nap alatt 300-400%-os profit érhető el ezzel a stratégiával” – ilyen és ehhez hasonló állításokkal reklámozta szolgáltatásait a Sport & Tip sportfogadás-tanácsadó oldal. A most zárult versenyhatósági eljárás feltárta, hogy a hirdetések nem nyújtottak valós képet a szolgáltatás kockázatairól, így megtévesztették a fogyasztókat. A cég ugyanis nem csupán az említett 300-400%-os profitrátát nem tudta alátámasztani, de általában véve is következetesen alulhangsúlyozta a tippek kockázatait az elérhető nyereséghez képest – így valótlanul mutatta be a szolgáltatás lényeges tulajdonságait. A hirdetések emellett a fogyasztói bizalom elnyerésének érdekében piacvezetőként állították be a céget, amelyet a vállalkozás szintén nem tudott igazolni.
A cég saját hirdetésein túl több, jelentős követőtáborral rendelkező hazai influenszert is megbízott szolgáltatása népszerűsítésével, akik a tisztességtelen tartalmú hirdetéseket több esetben burkolt módon, fizetett jellegük feltüntetése nélkül tették közzé. Ez szintén jogellenesnek minősül, ugyanis ilyen esetekben a hirdető és az influenszer közötti üzleti kapcsolatot jól észlelhetően, hangsúlyosan, egyértelműen és közérthetően a fogyasztók tudomására kell hozni.
A GVH eljáró versenytanácsa az ügyben súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy a cég egyszerű és biztonságos pénzkereseti – sőt, befektetési – lehetőségként tüntette fel sportfogadást, annak ellenére, hogy az köztudottan kockázatos, túlzásba vitele pedig ártalmas lehet. A megcélzott fogyasztói kör egy része emellett szerencsejáték-függősége miatt különösen sérülékeny, amely szintén súlyosította a jogsértést. A hatóság mindezek figyelembevételével 9 millió forintos bírságot szabott ki a szolgáltatást üzemeltető One Billion Kft.-re, valamint együttesen több mint 10 millió forintot a jogsértésben felelős hét influenszer-ügynökségre és egyéni vállalkozó véleményvezérre.
Rendkívüli! Jön a Szilveszteri Szuperlottó: 7 milliárd forint lesz a főnyeremény, ilyen még nem volt
A Szerencsejáték Zrt. az Ötöslottóra építve különleges nyereményjátékot hirdet meg 2025 végére.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








