4 °C Budapest
ketrecharc, mma, oktagon, aréna, harcművészet, ring

Mégsem lesz akkora buli az új UFC-szerződés? Most minden kiderül, megszólaltak az elemzők

2025. augusztus 17. 10:35

A Paramount Skydance új tulajdonosa, David Ellison az iparági szakértők szerint hatalmas fogást csinált a UFC médiajoginak megszerzésével. A 7,7 milliárd dolláros üzlet ugyan rövid távon veszteséges lehet, de hosszú távon stratégiai előnyt jelenthet a streamingháborúban - számolt be a Forbes.

David Ellison, a Paramount Skydance új tulajdonosa és vezérigazgatója már az első hetében jelentős változásokat hozott a vállalat stratégiájában. A South Park 1,5 milliárd dolláros megszerzése mellett egy hétéves, 7,7 milliárd dolláros szerződést kötött a UFC-vel, ami évi átlagosan 1,1 milliárd dolláros kiadást jelent a vállalatnak.

A befektetés sokak szerint merész lépés, különösen annak fényében, hogy a Paramount 2024-ben 5,27 milliárd dolláros működési veszteséget könyvelt el. Robert Fishman, a MoffettNathanson elemzője szerint "önmagában nehéz elképzelni, hogyan térül meg a Paramountnak ez a befektetés", de hozzátette, hogy a megállapodás jelzi a vállalat elkötelezettségét a hosszú távú növekedés mellett.

Ellison stratégiája éles ellentétben áll a korábbi tulajdonos, Shari Redstone által vezetett National Amusements megközelítésével, amely az elmúlt években inkább értékesítette vagy licencelte a vállalat legértékesebb eszközeit. A 42 éves Ellison - a világ második leggazdagabb emberének, Larry Ellisonnak a fia - már egyértelművé tette, hogy meg kívánja fordítani ezt a trendet.

A finanszírozás részben a tervezett 2 milliárd dolláros költségcsökkentésből származhat, és jelentős létszámleépítések várhatók az év végéig. Rövid távon a streaming törekvéseket a hagyományos műsorszóró csatornák bevételeiből finanszírozzák majd.

Friss hírek, élő sporteredmények: itt van minden, kattints a Sportonlinera!

Patrick Crakes médiaelemző és korábbi Fox Sports vezető szerint a UFC-szerződés nem feltétlenül fog közvetlen nyereséget termelni, de növeli a Paramount értékét és életképességét a piacon. Hasonlóan a Fox 1993-as NFL-jogokért folytatott küzdelméhez, amikor a hálózat látszólag túlfizetett a jogokért, de ez hosszú távon megalapozta a vállalat sikerét.

A MoffettNathanson becslése szerint a UFC akár hatmillió új előfizetőt is hozhat a Paramount+ számára, különösen mivel a legnagyobb események pay-per-view modellje megszűnik. Ez azonban csak egy része a Paramount átfogó stratégiájának.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Az elemzők szerint a streaming szolgáltatások jövője a csomagokban vagy konszolidált digitális kínálatban rejlik. A Paramount a tartalomkínálat bővítésével olyan csomagot kíván létrehozni, amely nélkülözhetetlen lesz a jövőbeni streaming-csomagokban, és növeli a bevételekből való részesedését.

Az élő sportközvetítések értéke miatt szinte nincs túl magas ár egy teljes sportág, mint az MMA piacának megszerzéséért. Mark Shapiro, a UFC anyavállalata, a TKO Holdings elnöke és operatív igazgatója szerint a sportjogok buborékának kipukkanásáról szóló pletykák ellenére mindig akadnak lelkes ajánlattevők.

A UFC egész éves programjainak hozzáadásával a Paramount szezonális sportkínálatához - beleértve az NFL-t, a Masters golfversenyt és a March Madness kosárlabdatornát - valamint szórakoztató márkáihoz, a vállalat sokkal vonzóbbá válik felvásárlási vagy egyesülési célpontként. Vagy éppen ellenkezőleg, az Ellisonok támogatásával a Paramount lehet a felvásárló fél.

Chris Bevilacqua, 30 éves műsorszórási tapasztalattal rendelkező szakember szerint ez "egy régi, merev médiamárka átpozicionálása egy technológia-központú, személyre szabott tartalmi márkává, amely inkább felvásárló lehet, mint célpont". A kérdés az, hogy a Paramount képes lesz-e bekerülni abba a 4-5 szolgáltatásba, amely a streaming háború végén talpon marad.

Címlapkép: Getty Images

Jelentem Mégsem
0 HOZZÁSZÓLÁS
Csak bejelentkezett felhasználó szólhat hozzá. Belépés itt!
A kommentkezelési szabályzatot itt találod.
Még nincsenek hozzászólások. Legyél te az első!
NEKED AJÁNLJUK
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. december 12. péntek
Gabriella
50. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. december 12. 08:16