lead
lead
Újabb Sztárbox-epizódról határozott a médiatanács a helytelen korhatár-besorolás miatt: a rosszul megválasztott korhatári kategória miatt 10 millió forint bírságot rótt ki az RTL-re a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa.
Lezárult a médiatanács nézői bejelentés nyomán indított újabb eljárása, amelynek során a testület a tavaly november 19-én vetített Sztárbox-epizódot vizsgálta a klasszifikációs rendelkezések érvényesülése szempontjából. Az eljárást lezáró határozat szerint a műsorszám a kiskorúak személyiségfejlődését negatívan befolyásolhatta, így nem felelt meg a választott III. kategória (12 éven aluliaknak nem ajánlott) szempontjainak - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. Hozzátették, a vizsgált epizódot a benne halmozottan előforduló erőszak bemutatására tekintettel a IV. korhatári kategóriába (16 éven aluliaknak nem ajánlott) kellett volna sorolni, és ennek megfelelően csak 21 óra után lehetett volna közzétenni.
A médiatanács ezért a 10 millió forint bírság kiszabása mellett a jogsértés tényéről szóló közlemény közzétételére is kötelezte a RTL-t, emellett a jogsértés ismétlődő jellege miatt a médiaszolgáltató vezető tisztségviselőjét 50 ezer forint bírsággal sújtotta a testület.
lead
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.


