Idén az ingatlanpiacot a főváros és a vidék közötti különbségek növekedése, valamint az Otthon Start Program hatására erősen átalakuló vevői és eladói motivációk jellemezték.
Negyvenhét évig a Bábolna Bio végezte a fővárosban a patkányirtást, ám a legutóbbi közbeszerzési eljárást egy kisebb cégekből álló konzorcium nyerte el. Július 19-től megváltozott, hogy hol kell jelezni, ha patkányt látunk Budapesten.
A patkányírtást Budapesten, jogelődjeivel együtt 1971 óta a Bábolna Bio végezte. Most azonban elvesztették a munkára kiírt közbeszerzést, ami miatt a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordultak, amely azonban az eljárás lezárultáig engedélyezte a szerződéskötést az új szereplővel, különben veszélyesen elszaporodhatnának a rágcsálók - írja szombati számában a Magyar Idők.
A cikk szerint a közbeszerzési eljárás nyerteseként kihirdetett RNBH Konzorciummal a Fővárosi Önkormányzat már meg is kötötte a szerződést, amelynek alapján 2022-ig a konzorciumot alkotó négy társaság végezheti a patkánymentesítést Budapest területén, persze csak akkor, ha a Közbeszerzési Döntőbizottság nem határoz másképp.
A feladat igen nagy léptékű: a fővároshoz tartozó 525 négyzetkilométeren, azon belül több mint 220 ezer objektumban, illetve az azokhoz tartozó csatornahálózatban kell írtani a patkányoakat. A rendszeres és szisztematikus munkának köszönhető - írja a lap-, hogy míg a 1960-as évek végén legalább kétmillió patkány szaladgált Budapest területén, a főváros immár hosszú évek óta patkánymentesnek tekinthető.
A Bábolna Biónál - amelynek szerződése június végén járt le - a Magyar Idők érdeklődésére azt mondták, nem tudnak arról, hogy július elseje óta bárki is végzett volna ingyenes patkánymentesítést a fővárosban, a rágcsálókkal kapcsolatos bejelentések továbbra is hozzájuk érkeznek, ám ezekre érdemben már nem reagálhatnak. A döntőbizottság július 18-i határozatából az is kiderül, hogy
a főváros járványügyi osztályának tájékoztatása szerint pedig
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A Fővárosi Önkormányzat kommunikációs igazgatóságánál ugyanakkor jelezték: július 19-től már újra van gazdája a patkányirtásnak. Az RNBH Konzorcium a lakossági bejelentéseket
- a 06/70-364-6531 telefonszámon és
- a patkanyirtas@gmail.com címen fogadja.
Igen, jól látjuk, egy bárki által regisztrálható, Gmail-es email címen.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








