Akadozik a napelemes inverterek kötelező adatszolgáltatási rendszerének bevezetése, amelyet júliustól terveznek elindítani.
Csorba Dániel ingatlanos a TikTokon arról beszélt, hogy a 3%-os hitel valójában sokkal több embernek árt, mint amennyinek használ. Bár elsőre úgy tűnik, hogy 20-30 ezer ember jól jár vele, a piac beárazza az állami beavatkozást: az ingatlanárak szinte azonnal emelkedni kezdenek.
Belső banki információk szerint az elmúlt egy hónapban 8-10 százalékot mentek feljebb az árak az ingatlanpiacon – szinte kizárólag a 3%-os hitel miatt. Csorba rámutatott: minden 10%-os áremelkedés 5-10 évvel tolja arrébb annak az esélyét, hogy valaki önerőből saját ingatlant tudjon vásárolni. Egyszerűen azért, mert ugyanannyival több pénzt kell gyűjteni a szükséges önerő előteremtéséhez.
Míg nagyjából 20-30 ezer ember rövid távon tényleg jól járhat azzal, hogy hozzájut a kedvezményes kölcsönhöz, addig a következő öt évben több mint 500-600 ezer ember lesz kénytelen magasabb árakon vásárolni. Ez összesen nagyjából 3500 milliárd forint plusz kiadást jelent a lakásvásárlóknak, vagyis ennyit pumpálunk a „téglába” a következő években - mondta Csorba.
@csedetiktok Amiről soha senki nem beszél...
♬ eredeti hang - Csorba Dániel - Csorba Dániel
Csorba szerint nem új jelenségről van szó: az állami támogatások és könnyítések – legyen szó kamatplafonról, CSOK-ról, vagy az önerő mérsékléséről – mindig ugyanazt a hatást váltják ki. Rövid távon segítenek egy szűk rétegnek, de középtávon és hosszú távon tömegek szorulnak ki a piacról, mert az árak azonnal beárazzák a támogatást.
„A matek egyszerű: ha 30 ezer ember jól jár, közben félmillió ember 5-10 évvel kerül távolabb a saját otthontól. Ezért mondom, hogy az Otthon Start hitel valójában sokkal több embernek árt, mint amennyinek használ” – fogalmazott Csorba a TikTok-videójában.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Címlapkép: MTI/MTVA
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








