Az év végi időszakban szűkített nyitvatartással és korlátozott ügyintézési lehetőséggel működnek a kormányablakok és kormányhivatalok.
Az elmúlt hetekben több napon keresztül 10 millió felett volt a visszaváltások száma Magyarországon. A pünkösdi hosszú hétvége utáni kedden ez a szám elérte a 15 milliót, ami csaknem 30%-kal több, mint az eddigi, a karácsonyi ünnep után elért, 12 milliós rekord. A legnépszerűbb visszaváltási mód változatlanul a boltban levásárolható utalvány, több mint 80%-ban ezt kérik a vásárlók. A boltok feladata az automaták és környezetük takarítása, tisztítása, ürítése, működtetése. Ezért a boltok minden egyes palack után kezelési díjat kapnak a MOHU-tól. Idén eddig átlagosan 80% körüli volt a visszaváltás havi szinten, ami nagyon jó eredmény ilyen rövid idő alatt.
Folyamatosan nő a visszaváltások száma, az elmúlt időszakban több napon is meghaladta a 10 milliót. Ezzel a növekedéssel hamarosan elérjük az EU által is támogatott 90%-os számot. A boltok minden egyes palack után kezelési díjat kapnak, hiszen az ő feladatuk az automaták és környezetük takarítása, tisztítása, ürítése, működtetése.
Eddig több, mint 18 milliárd forintot kaptak a boltok kezelési díjként a MOHUtól. Mindehhez hozzájön az, hogy a boltban levásárolható utalvány a legnépszerűbb visszaváltási mód, ami akár több mint 100 milliárdos pluszforgalmat is jelenthetett boltoknak.
Ezeknek a palackoknak, dobozoknak, üvegeknek a hulladéka újra lesz hasznosítva
A tavaly elindult visszaváltási rendszer számai idén nyáron újabb rekordokat döntenek. Az elmúlt időszakban több napon keresztül tízmillió felett volt a visszaváltások száma, ami alapján kijelenthetjük, hogy másodpercenként akár több száz palackot, dobozt és üveget is visszaváltanak Magyarországon. Az automatizált visszaváltási rendszert az EU egyre több országában vezetik be azzal a céllal, hogy ezeknek az italcsomagolásoknak az anyagát újrahasznosítsák. Így megvalósul a körforgás, vagyis a palackból palack lesz.
A MOHU visszaváltási rendszerében idén már az összes hónapban átlagosan 80% körül a visszaváltás. Ezzel a növekedési tempóval hamarosan elérjük Magyarországon az EU által is támogatott 90%-os célt. Becslések szerint korábban, a tapossa-laposra rendszerrel a visszaváltási arány mindössze 30% körül volt, és a „laposra taposott” palackok mindössze 30-40%-a volt újrahasznosítható. Az új visszaváltási renszer azonban ennél sokkal hatékonyabb. Itt a bedobott palackok, dobozok és üvegek újrahasznosítási aránya 99,95 %. Az új visszaváltási rendszer eredményeként pedig eltűnhetnek a patakpartokról, erdőkből az eldobott, otthagyott palackok.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








