Belga kormányfő: az orosz vagyon befagyasztása jelentette kockázatok megosztása esetén Belgium kész hozzájárulni Ukrajna megsegítéséhez.
Egyre több magyar nullázza így a rezsit: teljesen legális, több fizetős számlát nem is kapnak
Az átviteli rendszerirányító MAVIR friss adatsora szerint 2024 júliusáig összesen 6712 megawattnyi naperőművet helyeztek üzembe Magyarországon. Az összes teljesítményből a legnagyobb arányban az ipari létesítmények részesülnek 3678 megawattal. Az 50 kilowatt (kW) feletti rendszerek idén júniusban érték el eddigi negyedórás termelési csúcsukat, amely csak kevéssel maradt el a 3200 megawatt-tól - hívta fel a figyelmet pénteki elemzésében az Energiaügyi Minisztérium (EM).
A csaknem 275 ezer háztartási méretű kiserőmű kapacitása együttesen 2514 megawatt, további 520 megawatt a saját célra termelőké. A tavalyi év végéhez képest az első féléves növekedés 673 megawatt volt, az év első hat hónapjában tehát mintegy tizedével nőtt a hazai napelemes rendszerek beépített teljesítménye.
Az időarányos előrehaladás alapján az elmúlt két esztendőhöz hasonlóan idén is nemzetközi összevetésben kimagasló, 1 gigawatt feletti mértékben gyarapodhat a hazai napenergia-kapacitás - prognosztizálta a minisztérium.
A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) napokban közzétett beszámolója szerint 2010 és 2022 között 2 megawattról (MW) 4235 MW-ra emelkedett a napelemek beépített teljesítőképessége. Az elmúlt évek lendületes növekedése nyomán hazánk hat évvel korábban, már 2024 tavaszára elérte az előzőleg 2030-ra megcélzott 6 gigawattot. A felülvizsgálat alatt álló Nemzeti Energia- és Klímaterv ezért a következő évtized elejére kétszer nagyobb, 12 gigawatt beépített teljesítménnyel számol - hangsúlyozta az EM.
A közleményben kiemelték: a jövő a zöldenergiáé. Magyarország élen kíván járni a termelésében és tárolásában az otthonokban, az ipartelepeken és a gépjárművekben is. Fontos eredmény, hogy 2023-ban Magyarországon volt a világon a harmadik, Európában a második legmagasabb a napenergia aránya az áramtermelésben.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A kormány a már futó programokban 230 milliárd forinttal ösztönzi a zöldenergia fokozott és hatékonyabb hasznosítását. A további napelemes teljesítmény növelését érdemben előmozdítja a Napenergia Plusz Program. A támogatott fejlesztések nagyobb számban 2024 második felében készülhetnek el. A program a keretösszeg megemelésének köszönhetően több mint 25 ezer családtól vállalhatja át beruházási költségeik kétharmadát. A nyertesek a napelem és energiatároló egyidejű telepítésével saját célra termelhetnek zöldenergiát, így önellátási képességük erősödik, áramszámlájuk csökken.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








